שיטות לקידום אתרים

גוגל (™Google) הופכת חכמה ואינטליגנטית יותר כל העת – לא רק בניתוח והבנת תוכן של דפי אינטרנט, אלא גם ברמת היעילות שלה בכל הנוגע לאיתור והצגת מידע. אז מה נוכל לעשות על מנת לקדם את האתר או דף התוכן שלנו בדפי תוצאות מנועי חיפוש?

בואו נתחיל בהסבר קצר על מהי המטרה של גוגל כמנוע חיפוש. בדיוק כמו כל מנוע חיפוש, מטרתו היא למצוא את התוצאות הטובות ביותר עבור כל שאילתת משתמש. אם הוא נכשל בזאת, יתכן והמשתמשים יאבדו אמון ולא ישתמשו בו בעתיד. עם זאת, גוגל עושה זאת היטב, ולכן הם מנוע החיפוש הגדול והשימושי ביותר מבין מנועי החיפוש הקיימים – ובפער גדול!

שאילתת חיפוש בגוגל
מנוע החיפוש של גוגל – למעלה מ-5 מיליארד חיפושים מידי יום

שיפור חוויית משתמש באתר

יהיה עליכם לחשוב על הרצון המתמיד הזה להציג את התוצאות הטובות ביותר כשאתם מבצעים אופטימיזציה לאתר שלכם לקידום אתרים. למה? התשובה פשוטה: אתרים באיכות ירודה נוטים להיות מדורגים נמוך יותר.

אם האתר שלכם נראה לא מהימן, מיושן, חובבני או נטען לאט, סביר להניח שמשתמשים פוטנציאליים יחזרו חזרה למנוע החיפוש וינסו תוצאה אחרת. כתוצאה, יתכן אבדן משתמשים ופעילות באתר. ישנן עדויות המצביעות על כך שענקית מנועי החיפוש מציגה תוכן איכותי ורלוונטי יותר המוביל משתמשים לשהות יותר זמן באתר, במיקום גבוה יותר:

הנימוק שלהם הוא שאם משתמש מבלה יותר זמן באתר, זה כנראה בגלל שהוא מצא אותו שימושי. ומכיוון שגוגל רק רוצה לספק את התוצאות הטובות ביותר האפשריות למשתמשים שלה, היא תדחוף אתרים בעלי מעורבות גדולה יותר מעלה בדפי התוצאות שלה.

צרו תוכן קל לקריאה והבנה

נתקלתם פעם במונח "עיצוב תוכן לאינטרנט"? בכדי לשפר את הדירוג האורגני שלכם, עליכם לקחת את נושא הקידום צעד קדימה ולבצע אופטימיזציה של התוכן לטובת מדד ה-קריאות. על-ידי פישוט התוכן והמבנה שלו, תוכלו להרחיב את קהל היעד שלכם. אם התוכן יהיה מספיק טוב, יתכן וגוגל תציג אותו כ-"כרטיס מידע" (Featured Snippet) או תקציר נבחר כמענה לשאלה.

כך זה נראה בגוגל:

Featured Snippet On Google

אז איך מייעלים את התוכן שלכם לקריאות?

כתבו תוכן איכותי: הוסיפו מידע שימושי לקוראים שלכם, הן לדפי מוצרים אם מדובר בחנות, או לבלוג המאמרים שלכם לכל עיסוק אחר. בצעו הגהה לכתיבתכם בכדי לשמר ולשפר את איכותה.

השתמשו בפסקאות קצרות: באופן כללי, הגבילו כל פסקה לעד 3-4 משפטים. אתם יכולים אפילו להשתמש בפסקאות של משפט אחד במידת הצורך, אך השתמשו בהן במשורה על מנת שהמאמר שלכם לא ייראה כמו רשימת מכולת. פסקה היא קבוצה של משפטים קשורים התומכים ברעיון מרכזי אחד, כך שאם אתם מעבירים מידע ביותר מידי משפטים, המסר שלכם עשוי ללכת לאיבוד.

אורך ומבנה משפטים: קשה לעקוב אחר משפטים ארוכים, מומלץ להוסיף משפטים באופן מחושב ומדוד – במיוחד כאשר הם משולבים במשפטים קצרים יותר.

כותרות משנה: על פי מחקרים רבים שנעשו בנושא, אנשים רבים שקוראים באינטרנט עושים זאת ב-"רפרוף" ומסננים הרבה מהמידע המופיע במסמכים, משיקולים שונים, בין אם זה קוצר זמן או במטרה להגיע לתמצית המידע במהירות. תוכלו לשפר את התוכן שלכם באופן משמעותי על ידי הוספת כותרות משנה המסייעות לקוראים לסרוק אותו ולהבין במהירות את נושא המאמר ועיקרי תוכנו. כדאי לוודא שכותרות אלו מנוסחות היטב.

נקודות / רשימת תבליט: כשיש לכם הרבה נתונים – נתונים סטטיסטיים, עובדות, פרטים טכניים, דוגמאות – ארוזים בפסקה אחת, זה מקל על הקריאה כאשר אתם מפרטים אותם עם נקודות תבליט.

שטח לבן: יותר מדי טקסט יכול להשפיע לרעה על המבקרים שלכם (וככל הנראה יגדיל את שיעור העזיבה מהאתר). תוכלו למנוע זאת על-ידי פירוק פסקאות טקסט גדולות ושילובם עם מדיה רלוונטית ותומכת, תמונות, סרטונים וגרפים (בנוסף לנקודות תבליט וכותרות משנה).

תמונות / צילומי מסך: אם מדברים על תמונות, רצוי במידת האפשר להוסיף למאמרים תמונות או צילומי מסך כדי להמחיש את הנקודות או המספרים שאתם מציגים. ככל שהרעיון מורכב יותר, כך כדאי גם לכלול יותר תמונות.

שפרו את חוויית המשתמש (UX) בדפים שלכם

לעתים קרובות, שיעורי יציאה גבוהים מדף נחיתה נובעים משימושיות וחוויית משתמש ברמה נמוכה. למרבה הצער, לא קל לאתר בעיות אלו מכיוון שהן יכולות להופיע בשלל היבטים, טכניים ועיצוביים והן משתנות מאתר לאתר. אם למשל הכפתורים באתר שלכם קטנים מידי, למשתמשי מסכים קטנים תהיה בעיה ללחוץ עליהם, מה שעשוי לגרום להם לנטוש את הדף. באפשרותכם להיעזר בבעל מקצוע או חברה המתמחה בבניית אתרים לשיפור הנראות, נוחות השימוש והניווט באתר.

השתמשו בצירופי מפתח "זנב ארוך"

צירופי "זנב ארוך" הם מונחים, משפטים או שאלות המכילים שלוש מילים או יותר. לצירופי מפתח מסוג "זנב ארוך" יש תפקיד חשוב בחיפושים קוליים ושאילתות מורכבות. כדי להיות מדורגים גבוהה בביטויים מסוג זה, יש ליצור תוכן שמתמקד בהם באתר שלכם.

כתבו מאמר מקיף ואיכותי בבלוג והציבו בו את מילות המפתח המתאימות ביותר. היעד: יצירת מאמר שימושי יותר מזה המופיע כרגע במקום הראשון בביטוי המעניין אתכם.

חיפוש צירופי מפתח זנב ארוך
חיפוש ממוקד באמצעות שאילתת "זנב-ארוך" בגוגל

זכרו לשלב כותרות מותאמות ומידע תומך ככל האפשר.

לסיכום, אלו הן רק כמה שיטות קידום אפשריות מתוך מגוון גדול של פעולות אותן ניתן לבצע לטובת קידום אתרים בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים הפועלים באופן דומה. לקידום אתרי אינטרנט מומלץ להיעזר בחברה המתמחה בפרסום באינטרנט שתוכל לבצע תהליך סדור, מחושב ויעיל עבורכם. מיקור חוץ וליווי תהליכי קידום על-ידי מקדם אתרים מנוסה יפנה לכם זמן ויתרום להתמקדות בניהול הפעילות העסקית שלכם.

 

מעוניינים בשירות קידום אתרים מקצועי? פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם.

המאמר תרם לכם? דרגו אותו:

4.9/5 - (13 דירוגים)

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם: