מושגי יסוד בגוגל אדס (Google Ads)

 ב- מדריכים, קידום אתרים, קידום אתרים בגוגל

אם אתם מפרסמים את העסק, המוצר או השירות שלכם בגוגל אדס (Google Ads), יתכן ואתם תוהים מהי המשמעות של המדדים, המספרים והגרפים המופיעים בדוחות שמנהל הקמפיין שלכם הפיק עבורכם. לפניכם כמה מהמונחים להם כדאי לשים לב והסבר לגבי מה הם מייצגים. ככל שתכירו את עולם המושגים של גוגל אדס טוב יותר כך תוכלו למקד ולמטב את ערוצי השיווק והתקציב שלכם ולהניב יותר פניות איכותיות.

(Cost Per Click) CPC  – תשלום פר קליק

אם מטרתכם היא להגדיל את התנועה ליעד המקודם שלכם, שיטה זו מציעה לכם אפשרות תשלום בשיטת עלות לכל קליק. כמו כן, השימוש באסטרטגיה זו מאפשר למערכת להציג את מודעתכם לאלו שהכי סביר שיקליקו עליה. CPC זהה ל-PPC (Pay Per Click).

מדריך מקוון Google AdWords

(Cost Per Thousand Impressions) CPM  – תשלום פר אלף הצגות

תשלום עבור אלף הצגות של מודעתכם ברשת המדיה של גוגל (Google Display Network). בשיטת פרסום זו התשלום נקבע פר 1,000 הצגות של מודעתכם. שימושי במיוחד ליצירת מודעות למותגים חדשים, שיווק פטנטים ומבצעים.

(Cost Per Action) CPA – תשלום פר המרה

אסטרטגיה זו מבוססת על תשלום לפי המרה. המרה היא פעולה בעלת ערך כדוגמת מכירה, הרשמה למועדון לקוחות או עדכונים, הורדת תוכנה ועוד. בשיטה זו ניתן למקד את הקמפיין לפעולות המרה מסוימות באתר שלכם ולמקסם את התקציב בהתאם ליעדים שלכם.

הערה: לשימוש בשיטת פרסום זו יש צורך להטמיע את הקוד הרלוונטי באתר היעד.

(Click Through Rate) CTR  – שיעור קליקים

מדד זה מחושב על יד חלוקת מספר הלחיצות על מודעתכם למספר ההופעות שלה. חשוב לציין כי הממוצע הוא כ-2%, נתון זה משתנה בהתאם למידת היעילות והרלוונטיות של המודעה. ככל שהנתון גבוהה יותר כך מודעתכם מוצלחת יותר.

איכות המודעה (Quality Score)

מדד זה מייצג את איכות כלל מרכיבי המודעה: הרלוונטיות של הכותרת, התיאור, מילות המפתח ואיכות דף הנחיתה אליו מובילה המודעה שלכם. ככל שמדד זה גבוה יותר כך יתכן והיא תמוקם במיקום טוב יותר ואף תתומחר על-ידי המערכת בעלות נמוכה יותר.

הופעות (Impressions)

מדד זה מייצג את כמות ההופעות של מודעתכם בכל חיפוש התואם למילות המפתח שהגדרתם לאותה מודעה וקמפיין.

אהבתם את המאמר? דרגו אותו:

מאמרים נוספים
צרו קשר

השאירו הודעתכם ואנו נשוב אליכם בהקדם.

כיצד האינדקס של גוגל פועל? דילוג לתוכן