גוגל אנליטיקס – מושגי יסוד

טרמינולוגיה: גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס (Google Analytics) הוא כלי מדידה רב עוצמה, המספק מידע על תנועת מבקרים למיליוני עסקים מקוונים ברחבי העולם. מערכת גוגל אנליטיקס מסייעת לבעלי אתרי אינטרנט ומפרסמים לקבל תמונת מצב המאפשרת קבלת החלטות הרות גורל בנוגע ליעילותם של קמפיינים שיווקיים אותם הם מנהלים, בזמן אמת. אך על אף שניתן לקבל את המידע בקלות, אין זה אומר שקל לקרוא את הדוחות ולהסיק את המסקנות הנכונות ללא היכרות עם מושגים בסיסיים המופיעים בהם.

ליקטנו עבורכם כמה ממונחי היסוד של גוגל אנליטיקס ופירטנו לצד כל אחד מהם מהי משמעותו לצורך התמצאות מהירה וניווט בדוחות התנועה שלכם. התרכזנו באלו שאנו חושבים שכדאי ליחס להם חשיבות, ישנם עוד מושגים מלבד אלו.

יתכן כי חברת קידום האתרים שלכם שלחה לכם דו"ח מצב עדכני, או שמא אתם מעוניינים לגשת למערכת בעצמכם. כך או כך, על מנת להשתמש במערכת ולצפות בנתונים הסטטיסטיים, יש להטמיע קוד מעקב שיונפק לכם בחשבון הגוגל אנליטיקס שלכם. את ההטמעה ניתן לבצע בעצמכם, על פי ההוראות בדפי המידע של גוגל, או באמצעות חברת בניית אתרים המתמחה בהטמעת קוד בדפי אינטרנט. בהמשך המאמר תמצאו הסבר נוסף לגבי שיטת המעקב.

Google Analytics – מושגי יסוד Photo by Negative Space on StockSnap

הצגות דף (Pageviews) – מספר הפעמים בהן משתמשים צפו בדף המכיל תג מעקב של גוגל אנליטיקס.

ביקורים (Visits) – ביקור הוא פרק זמן או סשן (Session) בו משתמשים באתר שוהים ומקיימים אינטראקציה עימו. ביקור מסתיים לאחר 30 דקות, או פרק זמן אחר שהוגדר על-ידי מנהל המערכת. תרחיש הסבר: במידה והגולש חזר אל אחד מדפי האתר בטווח 30 דקות, המדידה תחשב כביקור או סשן אחד בלבד.

משתמשים / משתמשים חדשים – 'משתמשים חדשים' הם מבקרים שלא ביקרו באתר בעבר, לעומת 'משתמשים', מדד הכולל את מי שכבר ביקרו באחד מעמודי האתר ונשתלה עוגיית מעקב בדפדפן שלהם. גוגל אנליטיקס משתמשת בטכנולוגיית מעקב באמצעות קובץ 'עוגייה' (Cookie) בכדי לזהות משתמשים. אם המערכות של גוגל לא מזהות עוגייה בדפדפן, אחת תישתל למעקב עתידי, למעט אצל אלו שאינם מאפשרים שמירת עוגיות בדפדפן שלהם.

פעילויות באתר – פעילויות באתר הן אינטראקציות של משתמשים במהלך כל ביקור. לדוגמא: צפייה בדפים, לחיצות על כפתורים ורכישות.

משך ממוצע של פעילות באתר – מדד זה מייצג את משך הזמן הממוצע בו שהו מבקרים באתר. טכנית מדד זה מתחיל מהרגע בו המבקר נכנס לאתר ועד שהוא עובר לעמוד אחר באתר או מבצע פעולה.

שיעור היציאה – שיעור היציאה או אחוזי נטישה (Bounce Rate) הוא מדד המייצג ביקור עם צפייה בדף אחד בלבד. שיעור היציאה מוצג באחוזים המייצגים את מספר הביקורים בהם מבקרים נכנסו לאתר, ויצאו ממנו, ללא כל פעולה נוספת או אינטראקציה עם העמוד.

אירועים (Events) – אירועים מייצגים פעולות שונות המשתנות מאתר לאתר וייחודיות לכל חשבון גוגל אנליטיקס. אירועים יכולים לכלול פעולות כמו לחיצה על קישורים, תמונות או עצירה והפעלה של נגני וידאו לדוגמא. אירועים גם משמשים לניטור ובקרה של פעילויות מסוימות בתוך דפי האתר, אך ניטור מסוג זה מצריך הגדרה שלהן בחשבון.

המרה (Conversion) – ביצוע פעולה או קיום אינטראקציה בעלת ערך עבור בעלי האתר. לדוגמא, הרשמה לכתב-עת תקופתי, השארת פרטים ליצירת קשר, רכישת מוצרים ועוד.

יעדים (Goals) – ניתן להגדיר יעד או מטרה לצורך השגת מגוון יעדי שיווק ופרסום. כל יעד יכול לכלול גם המרות (Conversion – השלמת פעולה בעלת ערך) מסוגים שונים, על ידי משתמשים באתר כמו רכישה במהלך קמפיינים של מכירות, הרשמה למבצעים חדשים, הורדת קבצים באופן דיגיטלי, מעקב אחר מעבר מסלולי מוגדר בין דפי האתר, ועוד.

תנועה ישירה והפניות (Direct VS Referral) – מקורות התנועה של גוגל מציגות כיצד משתמשים הגיעו לאתר. ניתן לחלק תנועה זו לתנועה ישירה ולתנועה המגיעה מהפניות קישורים. תנועה ישירה מגיעה כאשר משתמש מקליד את כתובת האתר או לוחץ על קישור במועדפים שלו. לעומת זאת, תנועה מהפניה מגיעה כאשר משתמש לוחץ על קישור כלשהו המופיע במיקום חיצוני, זה יכול להיות אתר אחר, רשת חברתית או מנוע חיפוש.

תנועת חיפוש אורגנית ותנועה בתשלום (Paid VS Organic) – פילוח לפי מבקרים שהגיעו באופן טבעי מתוצאות החיפוש, לעומת תנועה המגיעה ממודעות ממומנות כחלק מקמפיין פרסום.

חשוב לדעת!

נתוני גוגל אנליטיקס משמשים בעיקר לקבלת תמונת מצב והם אינם תמיד מדוייקים וכן גם על גוגל חלה חובת הגנת הפרטיות המצפינה את המידע ולא מעבירה אותו, כמו במקרה של מילות מפתח שהוזנו בכל חיפוש במנוע החיפוש שלה. גוגל אנליטיקס מתבססת על טכנולגיית JavaScript ועוגיות (Cookies) כדי לנטר תנועת מבקרים. ישנם כמה מצבים בהם טכנולוגיות אלו, מתקדמות ככל שיהיו, אינן פועלות. לדוגמא:

  • חסימת קוד ג'אווה סקריפט (JavaScript). קונים רבים מבצעים חיפושים וקניות כאשר הדפדפן שלהם במצב גלישה פרטית, או מתקינים תוספים לדפדפן החוסמים מודעות ומעקב. שימוש באחת מאפשרויות אלו חוסמת גם את יכולת הניטור והמעקב של קוד Google Analytics המוטמע באתר.
  • ניקוי עוגיות (Cookies). פעולה יזומה על-ידי הגולש המנקה את קבצי ה-'עוגיות' השמורים בדפדפן. בכל פעם שדף אינטרנט הכולל קוד מעקב של גוגל נטען, נשתל קובץ עוגייה בדפדפן של הגולש – ניקוי קבצים אלו מבטל את המעקב ובמידה והוא מבקר באתר הוא יספר כ-'מבקר חדש', אף-על-פי שיכול להיות שכבר ביקר בו בתקופה האחרונה.
  • ביקור על ידי מחשב (בוט) שתוכנת לכך ואינו מייצג ביקור משתמש אנושי. על פי גוגל היא נלחמת בתופעה זו ועושה כל מאמץ למנוע אותה על-ידי הפעלת פילטרים מסוגים שונים.

 

למה כדאי לבחור בוורדפרס?

יתרונות וורדפרס

וורדפרס (WordPress) היא מערכת ניהול תוכן (CMS) הפופולרית ביותר בעולם, ונכון לעת כתיבת שורות אלו מפעילה כ-27% מהאתרים ברחבי האינטרנט. בשנת 2003, וורדפרס החלה את דרכה כמערכת לניהול בלוגים מבוססת קוד פתוח ומאז צמחה באופן בולט במיוחד על פני מתחרותיה והשימוש בה התרחב לתחומים רבים נוספים.

שמות גדולים המופעלים באמצעות וורדפרס

מערכת אידיאלית למגוון שימושים רחב

סטארט-אפים, לוחות פרסום, רשתות מדיה, ארגוני מלכ"ר, תאגידים, איגודי מסחר, אתרים ממשלתיים, צלמים, מוסדות לימוד – כל אלו (ועוד..) כבר בחרו בוורדפרס לניהול התוכן שלהם. וורדפרס מתאימה במיוחד למשתמשים מתחילים שאינם טכניים – ממנהלי תוכן, אנשי שיווק ופרסום, כתבים ועד למפתחי רשת ואנשים בעלי ידע בקוד היכולים גם הם למקסם ולהתאים את השימוש במערכת באמצעות קוד פתוח וחופשי לעריכה.

ידועה בנוחות השימוש והתפעול

מערכת ניהול התוכן WordPress מוכרת וידועה בעיקר בזכות ממשק המשתמש הנוח והקל לתפעול שלה, מאחורי הקלעים, המאפשר עריכת תכנים והעלאת קבצים באופן חכם ויעיל אשר חוסך זמן יקר ומשאבים.

הקמה מהירה בעלות משתלמת

באופן יחסי, WordPress מאפשרת הקמה מהירה של תשתית אתר פעיל וכתוצאה מכך גם חסכון ניכר בעלויות, מה שהופך אותה למערכת ניהול תוכן מועדפת על משתמשים מזדמנים, גרפיקאים, מתכנתים, בעלי בלוגים וגם חברי הנהלה ומנכל"ים של חברות גדולות מאחר והיא מעניקה להם את היכולת לאמוד ולתכנן פרוייקטים בקלות יתרה בלי הפתעות מיוחדות.

שימוש בורדפרס בהשוואה למערכות ניהול תוכן אחרות
שימוש בוורדפרס באחוזים בהשוואה למערכות ניהול תוכן אחרות. (אוק' 2020)

גישה מכל מקום

וורדפרס הינה פלטפורמת CMS המבוססת על דפדפני אינטרנט ומאפשרת גישה סימולטנית של משתמשים מכל מחשב ומכל מיקום גאוגרפי לצורך הוספה או עריכת תכנים – תכונה שימושית לארגונים גדולים ובין לאומיים הפועלים ממיקומים שונים.

ידידותית להתקנים ניידים

כיום אנו יודעים, על פי נתונים שפרסמה גוגל, כי למעלה מ-60% מהתנועה במנוע החיפוש שלה, מגיעה מהתקנים ניידים: מכשירי סלולר וטאבלטים, ולא ממחשבים שולחניים. אתרי וורדפרס כוללים התאמה למסכים אלו "Out of the box" ברוב המקרים, ואם לא, ניתן להתאימה.

אופטימלית למנועי חיפוש

וורדפרס כוללת מגוון כלים מובנים ותוספים המאפשרים אופטימיזציה לתוכן האתר ושיפור הנראות במנועי חיפוש. מנועי חיפוש מתעדפים מערכות ניהול תוכן מעודכנות בתגיות מידע רלוונטיות, קובץ מפת אתר, שפת סימון תוכן ייעודית למנועי חיפוש (מיקרו-פורמטים). כאשר כלים ותוספים אלו משולבים עם אסטרטגיית שיווק ותוכן נכונה הדבר יכול להבטיח דירוג גבוהה בעת החיפוש בכל פעם.

גמישות והתאמה אישית

ניתן להתאים מערכות וורדפרס ולעצב אותן באופן אישי לכל מטרה. עיצוב והתאמת המערכת יכול להיעשות הן בשכבת הקוד להתאמה פרטנית והן באמצעות שלל תוספים המאפשרים עיצוב, התאמת שפה, אמצעי ניטור ומעקב אחר תנועת מבקרים, קידום ועוד מגוון רחב של התאמות.

האם נדרש ידע טכני לתפעול המערכת?

לא. וורדפרס תוכננה להיות קלה ונוחה לשימוש גם למנהלי תוכן, כתבים, עורכים ומנהלי חברות וארגונים שאינם מתכנתים או עוסקים בתפעול אתרים באופן יום-יומי. חשוב לציין כי שימוש שאינו זהיר ואחראי במערכת כן עשוי להוביל לצורך בתיקון שאותו יוכל לבצע רק אדם בעל ידע מעמיק בקוד.

שילוב עם ממשקים, מערכות מידע וכלי ניתוח צד שלישי

וורדפרס היא מערכת גמישה המאפשרת אינטגרציה עם מגוון כלים צד שלישי (API's – Application Programming Interface) וכן גם יצירת ממשקי API משלך. API הוא פרוטוקול המאפשר תקשורת בין שרת לשרת לצורך שיתוף ועדכון מידע כגון: ניהול ואימות משתמשים, תוכן ונתוני מדיה.

 

חזרה לדף הבית

ברוכים הבאים לבלוג של Forcognito

פורקוגניטו פרופיל | Favicon

ברוכים הבאים לבלוג של Forcognitoצוות מומחים לקידום ובניית אתרי אינטרנט מוצלחים.

שמחים שאתם איתנו! למה? בעיקר כי אנו מחפשים גולשים סקרנים בדיוק כמותכם, המתעניינים בקידום התוכן שלהם ברשת ומוכנים להשקיע!

בפורקוגניטו אנו מונחים לפי עקרון יסוד הגורס כי לבעלי אתרי אינטרנט צריכה להיות הגישה והידע הנדרש על מנת להבין ולנתח את הזירה התחרותית בה הם יתמודדו על מנת להציג את התוכן שלהם ולהגיע לקהל היעד הרחב ביותר – הלא היא מדד הדירוג בדפי תוצאות מנועי חיפוש (SERP's) כדוגמת גוגל, ומנועי חיפוש מובילים נוספים כמו בינג (Bing) ויאנדקס (Yandex). ניתוח תמונת המצב, שאינה תמיד גלויה באופן ברור לעין לצורך יישום תהליך קידום אתרים מבוצע באמצעות מגוון כלים שונים, תוכנות ניטור ומעקב וכן ידע הנצבר באמצעות ניסיון המצריך למידה ממקרי בוחן לאורך תקופות זמן ארוכות.

בבלוג שלנו תוכלו למצוא מידע שימושי שיוכל לסייע לכם לקידום יעיל במנועי חיפוש, טיפים לעבודה עם אתרי אינטרנט וכן גם עדכונים חשובים ללקוחות החברה.

הנושאים העיקריים בהם מתמקד הבלוג:

וגם מאמרים וחידושים מעולם ניהול העסקים המקוונים ושיפור נוכחות דיגיטלית ברשת.

בהצלחה והמשך קריאה מהנה!