איך לעצור ספאם בטפסי יצירת קשר

כיצד למנוע ספאם דרך טופס יצירת קשר

אם יש לכם אתר אינטרנט ומטרידים אתכם עם ספאם דרך טפסי יצירת קשר, המאמר הזה בדיוק עבורכם. תופעת הספאם המגיע לתיבתנו הפרטית, ללא הסכמתנו, היא תופעה כלל עולמית ונראה כי היא רק מתגברת לאורך זמן. בוטים זדוניים מתוכנתים לשליחת פרסומות שאינן רצויות, או גם מטרות אפלות יותר, הופכים מתוחכמים ונועזים יותר.

לרשותכם כמה אפשרויות לחסימת מרבית הודעות אלו, שלבטח מפריעות לשגרת העבודה שלכם, עליהן נפרט ונציין את יתרונות כל אחת מהן.

reCAPTCHA של גוגל

ענקית התוכנה גוגל מספקת למעוניינים שירות המאפשר הוספת מנגנון זיהוי אנושי בכל שליחת טופס באתר שלכם. שירות זה מסנן פניות באמצעות אתגר ויזואלי הבוחן אם המשתמש הוא בן אנוש או בוט (מחשב שתוכנת לשליחת ספאם). ניתן להוסיף את המנגנון לכל טופס באתר.

reCAPTCHA שירות אבטחה

 

reCAPTCHA של גוגל - אתגר ויזואלי

 

לשירות אבטחה זה של גוגל ישנו יתרון בהשוואה לפתרונות אחרים – אם המשתמשים שלכם מחוברים לחשבון גוגל בדפדפן, לא יוצג להם האתגר והם יורשו לשלוח את הטופס ללא עיכוב, למעט סימון תיבת "אני לא רובוט".

הוספת שאלה לטופס

הוספת שאלה לטופס היא דרך נפוצה ופופולרית להילחם בספאם. שיטה זו פועלת באופן פשוט על ידי שדה המציג שאלה פשוטה ועוד שדה לתשובה. שאלה זו יכולה להיות "כמה זה 10 פחות 3?", כאשר מענה נכון לשאלה יאפשר את שליחת הטופס ליעדו.

שאלה בטופס יצירת קשר

הגבלת כמות התווים בשדות הטופס

שיטה נוספת למאבק בספאם היא הגבלת השדות השונים למינימום ומקסימום תווים. לדוגמא, הגבלת שדה ה-טלפון לעד 10 תווים ומינימום 9, טווח אפשרויות המאפיין את מדינת ישראל למשל. בכל פעם שהבוט ינסה להזין טווח קטן או גדול יותר מזה, השליחה לא תאושר על ידי השרת.

<"input type="sample" id="sample" name="sample" minlength="9" maxlength="10>

מלכודת דבש

'מלכודת דבש' הוא כינוי לשיטה הפועלת באמצעות הוספת שדה נסתר שאינו נראה למשתמשי האתר ובמידה והשדה מוזן בתוכן, בטוח שמדובר בבוט ועל כן הטופס לא יועבר לנמען אלא ימחק או יועבר לסינון (על פי הגדרות המערכת והתכנות).

 

באפשרותכם להטמיע ולשלב אמצעי אחד או יותר מאלו שהזכרנו לעיל, עד לחסימת הפרסומות וההודעות הזדוניות הנשלחות אליכם.

בנוסף לאלו, אם אתם מותקפים ללא הרף, רצוי לשקול הוספת הגנת 'חומת-אש' (Firewall) ברמת הרשת וחסימה של כתובות IP או מדינות בעולם הידועות כמפיצות עיקריות של ספאם.

מעוניינים בהטמעה מקצועית באתר שלכם? פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם.

מושגי יסוד בגוגל אדס (Google Ads)

המדריך לשימוש ב-Google Ads

אם אתם מפרסמים את העסק, המוצר או השירות שלכם בגוגל אדס (Google Ads), יתכן ואתם תוהים מהי המשמעות של המדדים והגרפים המופיעים בדוחות שמנהל הקמפיין שלכם הפיק עבורכם. לפניכם כמה מהמונחים הנפוצים והסבר לגבי מה הם מייצגים. ככל שתכירו את עולם המושגים של גוגל אדס טוב יותר כך תוכלו למקד ולמטב את המודעות והתקציב שלכם ולהניב יותר פניות איכותיות.

(Cost Per Click) CPC  – תשלום פר קליק

אם מטרתכם היא להגדיל את התנועה ליעד המקודם שלכם, שיטה זו מציעה לכם אפשרות תשלום בשיטת עלות לכל קליק. השימוש באסטרטגיה זו מאפשר למערכת להציג את מודעתכם לאלו שהכי סביר שיקליקו עליה. CPC זהה ל-PPC (Pay Per Click).

מדריך מקוון Google AdWords

(Cost Per Thousand Impressions) CPM  – תשלום פר אלף הצגות

תשלום עבור אלף הצגות של מודעתכם ברשת המדיה של גוגל (Google Display Network). בשיטת פרסום זו התשלום נקבע פר 1,000 הצגות של מודעתכם. שימושי במיוחד ליצירת מודעות למותגים חדשים, שיווק פטנטים ומבצעים.

(Cost Per Action) CPA – תשלום פר המרה

אסטרטגיה זו מבוססת על תשלום לפי המרה. המרה היא פעולה בעלת ערך כדוגמת מכירה, הרשמה למועדון לקוחות או עדכונים, הורדת תוכנה ועוד. בשיטה זו ניתן למקד את הקמפיין לפעולות המרה מסוימות באתר שלכם ולמקסם את התקציב בהתאם ליעדים שלכם.

הערה: לשימוש בשיטת פרסום זו יש צורך להטמיע את הקוד הרלוונטי באתר היעד.

(Click Through Rate) CTR  – שיעור קליקים

מדד זה מחושב על יד חלוקת מספר הלחיצות על מודעתכם למספר ההופעות שלה. חשוב לציין כי הממוצע הוא כ-2%, נתון זה משתנה בהתאם למידת היעילות והרלוונטיות של המודעה. ככל שהנתון גבוהה יותר כך מודעתכם מוצלחת יותר.

איכות המודעה (Quality Score)

מדד זה מייצג את איכות כלל מרכיבי המודעה: הרלוונטיות של הכותרת, התיאור, מילות המפתח ואיכות דף הנחיתה אליו מובילה המודעה שלכם. ככל שמדד זה גבוה יותר כך יתכן והיא תמוקם במיקום טוב יותר ואף תתומחר על-ידי המערכת בעלות נמוכה יותר.

הופעות (Impressions)

מדד זה מייצג את כמות ההופעות של מודעתכם בכל חיפוש התואם למילות המפתח שהגדרתם לאותה מודעה וקמפיין.

אהבתם את המאמר? דרגו אותו:

כיצד האינדקס של גוגל פועל

כיצד האינדקס של גוגל פועל?

בכל פעם שאתם מחפשים מונח כלשהו במנוע החיפוש של גוגל, הוא מציג לכם תוצאות שנסרקו מתוך דפי אינטרנט רבים, לעיתים מדובר באלפים ומיליונים של דפי מידע. סדר התוצאות נקבע עוד לפני שאתם מקלידים רצף מילים כלשהו בשדה החיפוש הפופולרי, המונחה על ידי השאיפה של ענקית התוכנה האמריקאית לספק את המידע המתאים ביותר לשאילתה שלכם.

חיפוש בגוגל - האינדקס | פורקוגניטו

ארגון תוכן ומקורות מידע באינטרנט

כאשר מתבצע חיפוש תוכן כלשהו מתקבלות תוצאות שסוננו, מוינו ודורגו קודם לכן עד ליצירת מבנה של אינדקס, המשמש כספרייה גדולה מאוד, הגדולה ביותר כיום בעולם. למעשה, לולא קיומה של גוגל, זה היה קשה מאוד עד בלתי אפשרי למצוא את המידע שאתם מחפשים ברשת האינטרנט העולמית (ה-World Wide Web).

 

קישור מילות חיפוש לתוכן בשבריר שניה

זחלן אינטרנט | WEB CRAWLER | "עכביש"בפרק זמן קצר מאוד, הנאמד בפחות משניה, מציג לנו מנוע החיפוש רשימה הכוללת את התוצאות הרלוונטיות והמתאימות ביותר לשאילתה אותה הקלדנו. דפי תוצאות החיפוש הם כקטלוג טבלאי המציע לנו אפשרויות אותן איתר, ברר ומיין מבעוד מועד. כאמור, יכולות להיות אלפי ומיליוני אפשרויות לכל חיפוש.

 

אפשרויות הצגת תוכן

בכדי לסייע למשתמש להגיע אל התוכן המבוקש במהירות וביעילות, גוגל מציגה תוכן בדרכים שונות ופורמטים שהיא יוצרת כסטנדרט. בדפי תוצאות החיפוש אפשר להגיע לתוכן המוצג בכרטיסי מידע מפורטים, לפעמים אפילו ישירות מדף התוצאות, ללא הצורך להיכנס לדף עצמו. כמו כן מציעה גוגל גם שירותי מפות ומיפוי עסקים ומרכזי קניות, סרטוני וידאו, תמונות, ספרים וגם סיפורים וחדשות. תחום זה נמצא בפיתוח מתמיד של גוגל.

 

מהימנות המידע

על פי הצהרותיה של גוגל, מקור הכנסתה העיקרי הוא ממכירת שטחי מודעות פרסום ממומנות (Google Adwords) והיא אינה מוכרת או מאפשרת השפעה על טווח התוצאות האורגני. כך מבטיחה החברה כי התוצאות אותנטיות ומהימנות וכי הדירוג של סדר התוצאות אינו נובע מאינטרס כלכלי של בעליו או מפעיליו של דף אינטרנט כזה או אחר.

גוגל אינה מסתירה מהמשתמשים במנוע החיפוש שלה את העובדה כי החיפוש תמיד יכול לעבוד טוב יותר ולכן היא תמיד על המשמר ומקיימת ניסויים רבים לאורך שנות פעילותה לצורך ייעול של המנגנון לו הוצבה משימה מורכבת במיוחד – ארגון כלל המידע באינטרנט באופן נגיש לכל מי שמחפש אותו, בכל זמן ומכל מקום בעולם.

 

 

כמה עובדות מעניינות על חיפושים בגוגל

מרבית האנשים מבצעים לפחות 2-3 חיפושים בגוגל מידי יום

לגוגל נתח שוק של 91% בהשוואה לכלל מנועי החיפוש הקיימים

בשדה החיפוש של גוגל מתבצעים יותר מ-60,000 חיפושים בכל שניה

שוויה המוערך של גוגל נאמד בכ-720 מיליארד דולר

כ-14% מכלל החיפושים בגוגל הם חיפושים חדשים, שלא בוצעו בעבר

 

המאמר העשיר את הידע שלכם? דרגו אותו:

עמודים לעומת פוסטים בוורדפרס – מה ההבדל?

מדריך | יצירת עמוד או פוסט חדש בוורדפרס [2019] | פורקוגניטו

פעמים רבות משתמשי וורדפרס חדשים מתבלבלים בין פוסטים לעמודים. כברירת מחדל, במערכת הוורדפרס ישנם שני סוגי דפי תוכן: פוסטים ועמודים, לכל אחד מאלו תכונות משלו.

ללא כל הקדמה מיותרת, ניגש להסבר:

מהם פוסטים בוורדפרס?

פוסטים הם תוכן המופיע בעמוד בלוג ייעודי הממויין לפי סדר כרונולוגי, מהאחרון לראשון ביותר.

אם אתם משתמשים באתר שלכם כבלוג, השימוש העיקרי שלכם יהיה בפוסטים לרוב התוכן שלכם.

באפשרותכם להוסיף פוסטים חדשים ב-לוח הבקרה -> תפריט ניהול -> פוסטים. בחלק זה של ממשק הניהול תוכלו לראות את האפשרויות הבאות – כל הפוסטים (ברשימה המאפשרת גם עריכה), הוספת פוסט חדש, חלוקה ל-קטגוריות ותגיות.

כך נראית האפשרות להוספת סוג העמוד 'פוסט':

אם לא בחרתם לשנות זאת בהגדרות, הפוסטים שלכם יוגדרו כרונולוגית על-ידי המערכת באופן אוטומטי ויסודרו לפי חודש ושנה.

ניתן גם למיין את הפוסטים ולסווג אותם לפי קטגוריה ותגית משלכם, למיון עתידי על-ידי המבקרים בבלוג.

את הפוסטים אגב אפשר לשתף ברשתות חברתיות כדוגמת פייסבוק או לשלוח לחברים בדואר אלקטרוני בקלות ובמהירות באמצעות אפשרויות השיתוף המופיעות מעל או מתחת לכל פוסט.

השימוש בפוסטים מאפשר גם שיח לבעלי הבלוגים המעוניינים בכך. ניתן להפעיל או לכבות אפשרות זו בהגדרות הניהול של המערכת. נציין גם כי ניתן להפעיל או לבטל אפשרות זו לכל פוסט בנפרד או באופן גורף לכלל הפוסטים באתר (לוח הבקרה -> תפריט ניהול -> הגדרות -> דיון).

בכל פוסט וורדפרס בדרך כלל מופיע שם המחבר ותאריך הפרסום, המתעדכן בכל עדכון שלו.

דוגמא טובה לפוסט היא דף המידע הזה שאתם קוראים עכשיו.

מהם עמודים בוורדפרס?

עמודים, לעומת פוסטים, נועדו להיות סטטיים יותר ומשמשים לתוכן קבוע כמו עמוד ה-אודות, מדיניות פרטיות, דף יצירת קשר וכדו'. מאגר הנתונים של הוורדפרס שומר את תאריך יצירת העמוד אך הוא לרוב אינו מוצג.

ניתן לקשר אל עמודי תוכן מתפריט הניווט באתר או מכל מקום אחר כמו הפוטר, תפריט הצד או עמודים אחרים.

תוכלו לראות איך להוסיף עמוד חדש בצילום המסך:

לוח הבקרה -> תפריט ניהול -> עמודים -> עמוד חדש

עמודים ברוב המקרים אינם מאפשרים מאפשרים תגובות או שיתוף, אם כי לא תמיד ויש בעלי אתרים שבכל זאת מפעילים אפשרויות אלו גם לעמודים.

בניגוד לפוסטים, את העמודים באתר ניתן לסדר לפי היררכיה, הן על פי מספור והן על פי תפריט הניווט שניתן להוסיף במיקומים שונים באתר. ניתן ליצור 'עמודי אב' ולהם תתי עמודים שיופיעו תחתם. אפשרות זו מופיעה בהגדרות כל עמוד בעת יצירתו או עריכתו.

דרך מומלצת לסדר את מבנה העמודים באתר היא באמצעות ממשק הגרירה האינטואטיבי של הוורדפרס.

הוא נראה כך:

שאלות נפוצות:

כמה דפי תוכן או פוסטים אפשר להוסיף לאתר וורדפרס

ניתן להוסיף עמודים ופוסטים כמה שתרצו, במגבלת הנפח הנתון בשטח האחסון על השרת שלכם.

האם יש חשיבות מבחינת קידום במנועי חיפוש לעמודים לעומת פוסטים?

מנועי חיפוש אוהבים תוכן מאורגן ובמקרים רבים מציגים את תאריך היצירה של התוכן בתוצאות החיפוש. אין משמעות לקידום אתרים בגוגל אם זה דף תוכן או פוסט מבחינתם, ההבדל הוא בתכונותיהם ומאפייניהם הטכניים המאפשרים הצגת תכנים בדרכים שונות, לפי הצורך. חשוב מאוד לארגן את התוכן עבור המבקרים באתר שיוכלו להתמצא בו ולמצוא את דרכם בקלות.

רוצים לבנות אתר וורדפרס לתוכן שלכם? פנו אלינו ונציע לכם הצעה אטרקטיבית במיוחד.

 

המדריך שלנו תרם לכם? טעון שיפור? דרגו אותו:

מחירון קידום אורגני בגוגל

קידום אתרים בגוגל מחיר | פורקוגניטו

מחפשים מחירון קידום אתרים בגוגל?

אנו משתוקקים לספק לכם מחירון שכזה, אך מסתבר שאין מחירי "פיקס" בעולם הקידום וכי כל הגדרת מחיר צריכה להיות מותאמת לצרכים, המטרות ואופי המושא לקידום.

טווח המחירים המקובל לקידום אתרים אורגני בגוגל, יכול לנוע בין 1,000 ל-10,000 ש"ח בחודש, תלוי במידת התחרות וערכן של מילות המפתח הרלוונטיות המבוסס על מחקר, התוכן המקודם ומצב האתר או דף המידע אותו תרצו לקדם. בתחומי שוק תחרותיים במיוחד המחיר יכול להיות גבוה אף יותר מאחר ויש צורך בשעות עבודה רבות ולעיתים שילוב של צוות פיתוח, גרפיקאים ורעיונאים שילוו את הפרויקט.

סוכנות קידום או כל מקדם אתרים עצמאי המכבדים את עצמם יבחנו את המוצר או השירות שלכם לפני שהם לוקחים את פרויקט הקידום תחת אחריותם וניהולם.

כדאי לבקש הסכם שירות המציין מה יכלול תהליך הקידום, משך תקופת הקידום וכמובן פירוט לגבי הסדר התשלומים. לרוב יש צורך בתקופה של שלושה חודשים לפחות על מנת ליישם שיטות קידום, לקבוע אסטרטגיה יעילה ולהניב תוצאות מדידות במערכות איסוף הנתונים השונות. פרק הזמן המוקצה לתהליך הינו משמעותי לקידום האורגני ושיפור הנראות במנועי חיפוש.

קצת על תהליך קידום אתרים אורגני

בתחילת הדרך, טרם השקת הקמפיין שלכם, יתכן כי מנהל הפרויקט ישאל בשיחת היכרות שאלות הנוגעות לעסק שלכם, יתאם ציפיות ויחל במחקר מילות מפתח ראשוני על מנת לדעת מה רלוונטי עבורכם. ובשלב הבא:

  • יבקש גישה למערכת ניהול התוכן שלכם או יבנה אותה עבורכם, אם אינה קיימת.
  • יבקש גישה לחשבון הקיים או יצור עבורכם חשבון Google Analytics ו-Search Console, כליי ניטור ואיסוף נתונים הכרחיים לכל תהליך אופטימיזציה וקידום אורגני.
  • ייצור דו"ח מצב ראשוני הכולל מידע לגבי מעמד האתר באותה עת במנועי חיפוש, על מנת שיהיה לכם מול מה להשוות לאורך זמן ולבקרה על התהליך.

פרק הזמן המומלץ לאבחון והנפקת דוחות מצב הוא מידי חודש, על מנת שיהיה מספיק זמן לשינויים להיטמע ולהשפיע. לאחר התקופה הצפויה וככל שתמשיכו בתהליך סדיר תוכלו להבחין בשיפור במצבו של האתר, יחסי המרה ומידת הפעילות של מבקרים באתר שלכם.

כידוע לכל מי שניסה להתחרות בדירוג של חברת גוגל, קידום אתרים הוא כמנוע צמיחה לכל בית עסק ויש להתחשב רבות בתחום זה אם בכוונתכם להיראות ולהשפיע.

קידום אתרים | מחירון

רוצים לדעת עוד ולקבל הצעת מחיר משתלמת במיוחד לפרסום וקידום העסק שלכם באינטרנט?

פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם:

 

     

    ו-עוד על שיטות ואסטרטגיות קידום אתרים (SEO).

    אז מה למדנו על קידום אתרים בגוגל בשנת 2019?

    שיטות לקידום אתרים | אופטימיזציה | Forcognito

    הגיע העת לסכם את מה שלמדנו עד כה בשנת 2019 בעולם התוכן הדיגיטלי וקידום אתרים במנועי חיפוש. מה יכול לסייע לכם לקדם את האתר שלכם, אילו אסטרטגיות עדיין רלוונטיות לאופטימיזציית דפי תוכן וגם אילו תובנות חדשות מובילות את מפתחי מנוע החיפוש המוביל – גוגל, לעתיד הקרוב.

    לפניכם כמה ממסקנות המומחים בתחום ה-SEO, בתמצית:

    הבינו את קהל היעד שלכם ואת כוונותיו

    האם קהל היעד שלכם מעדיף מלל? תמונות? וידאו? אינפו-גרפיקה? התעמקות בעניין זה כיום רלוונטי יותר מתמיד. עליכם לנסות ללמוד ולדעת מראש מה יכול הדבר החם הבא בתחומכם. במידה ותצליחו להעשיר את התוכן באתר שלכם בהתאם למבוקשם והעדפותיהם של הגולשים מבעוד מועד כך ערכו של האתר שלכם יעלה מבחינתם והוא ידורג גבוהה יותר בגוגל ובמנועי חיפוש מובילים נוספים.

    ביצוע מחקר מתאים יכול להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל תעדוף גבוהה יותר מצד המבקרים החדשים והקבועים וכתוצאה גם הפופולריות שלכם במנועי חיפוש תגבר.

    ארגנו והציגו את המידע באתר שלכם באמצעות Structured Data Markup

    מבנה הצבת התוכן והמידע באתר שלכם חשוב כיום יותר מתמיד. גוגל מפתחת שפת סימון תוכן המסייעת להצגת תוכן מסוגים שונים באופן אידיאלי וקריא על ידי הסורקים שלה. שימוש בארגון מידע יעיל בסטנדרט Schema Markup, עליו גוגל עובדת בשיתוף פעולה עם גורמים נוספים מזה כמה שנים, יסייע בקריאות והופעת קטעי מידע מהאתר שלכם במנוע החיפוש ולגולשים פוטנציאליים למצוא אותו.

    צילום מסך - Structured Data Markup SEO | פורקוגניטו

    סימון שדות מידע בשיטה זו כולל אפשרויות לסיווג מוצרים, מתכוני אוכל, אירועים, טבלאות מידע, פרטי יצירת קשר, הצעות, דירוג סרטים וספרים ועוד.

    ככל שתקדימו להיענות לסטנדרטים החדשים ביותר של מנועי חיפוש כך גם לגולשים שלכם יהיה נוח יותר והם יעדיפו את התוכן שלכם על פני תכנים באתרי אינטרנט מתחרים.

    צרו תוכן יוצא דופן באיכותו ובערך שהוא מספק

    עדכוני האלגוריתם של גוגל משנת 2018 מספקים לנו רמז לגבי כוונותיה לעתיד ומידע לגבי מה חשוב לה יותר ומה היא בוחנת, מתעדפת ומודדת לצורך דירוג באינדקס העצום שלה. כחלק מרכזי מפעילותה היא יוצרת דרכים להבחין ולהבדיל בין תוכן ברמה ירודה לבין תוכן אמין, בעל עומק ואיכותי המספק ערך ותשובות רלוונטיות למבצעי השאילתות במנוע החיפוש, הגולשים, הלא הם קהל היעד שלה עצמה ומתפקידה שלא לאכזב אותם.

    פעלו על-פי אסטרטגיה הכוללת תוכנית ועשו כל מאמץ לשפר ולשדרג את כל סוגי התכנים בבלוג או האתר שלכם. אחת השיטות המומלצות היא יצירת תוכן כלשהו המספק פתרון או מענה לבעיה. היו סמכות בתחומכם.

    שפרו את האחסון וביצועי האתר שלכם

    מהירות האתר שלכם, המושפעת יותר מכל מאיכות שירות האחסון בו אתם נעזרים להצגתו, היא לא עוד מאפיין משני עבור הדירוג שלכם במנועי חיפוש אלא גורם מרכזי במיוחד. על-פי פרסומיה והצהרותיה של גוגל באתר המפתחים ובבלוג שלה, עליהם תוכלו להרחיב את הקריאה כאן, חוויית הגולשים היא העיקר, ועל-כן טעינה איטית של עמודי התוכן שלכם ללא ספק משפיעה על איך שגוגל רואה את האתר ואת מקומו בסולם הדירוג שלה. הגבירו את האמינות שלכם בעיני הקהל שלכם על-ידי אחסון האתר בשרת מהיר ביצועים והקטנת זמני ההמתנה, אם לוקח יותר מ-3 שניות להורדת תוכן העמוד כולו יתכן שתדורגו נמוך יותר.

    על-פי תוצאות מחקרים שפורסמו, אחת מרשתות המדיה החברתית הגדולות בעולם, Pinterest, המכילה מאגר גדול של תמונות, הגדילה את התנועה לאתר שלה ב-15% לאחר שהפחיתה את זמני ההמתנה (Wait Times) ב-40%.

     

    לחזרה לדף הבית

    בניית אתר אינטרנט ב-7 שלבים

    פיתוח אתר אינטרנט למובייל • Forcognito

    כל מי שבונה אתר אינטרנט חדש, שואל את עצמו, איך כדאי להתחיל ומה נדרש ליצירת אתר משגשג, מרשים ושימושי לאורך זמן, עבור מפעיליו ומבקריו העתידיים. ריכזנו עבורכם ברשימה להלן את שבעת השלבים לבניית אתר אינטרנט בכל נושא ותחום. חשוב לציין כי גם דפי נחיתה עם תוכן מועט או דף בודד אחד באתר לעיתים מצריכים השקעה ותכנון מוקדם, על פי שלבים אלו.

     

    שלב 1: איסוף מידע

    שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

    • מהי מטרת האתר?
    • מהם יעדי האתר?
    • מיהו קהל היעד?

    הצבת מטרות, יעדים והגדרת קהל יעד ייסיעו לכם בתהליך ומדידת תוצאותיו וכן גם יאפשרו לכם את מדידת ההחזר עבור ההשקעה שלכם.

     

    שלב 2: תכנון

    • בחירה ורכישת שם מתחם (נקרא גם: דומיין או כתובת האתר)
    • השוואה בין מערכות לניהול והצגת התוכן, ניהול מלאי וביצוע הזמנות.
    • יצירת מבנה ברמת סקיצה או דמו (על בסיס המידע משלב 1)

    בהתאם לתחום העיסוק והתוכן שיועלה לאתר ניתן לתכנן את המבנה הנדרש. מומלץ להשוות בין מערכות ניהול מידע הקיימות בשוק ואם אפשר לבדוק את אופן השימוש בהן.

     

    שלב 3: עיצוב

    • תכונות ומאפיינים של ממשק המשתמש (צד שרת וצד לקוח)
    • חוויית משתמש

     

    שלב 4: איסוף ויצירת תוכן

    • איסוף מלל, תמונות, סרטוני וידאו, קבצי מידע (PDF)
    • מיון, ארגון ואופטימיזציה לתוכן למנועי חיפוש

    מומלץ לארגן ולמיין את התוכן שלכם בתיקיות לשיתוף קל ומהיר עם מפתח האתר או מעצב גרפי.

     

    שלב 5: פיתוח

    • קוד
    • בסיס נתונים
    • עיצוב נוח, שימושי ורספונסיבי (מותאם למסכים ברזולוציות שונות)

    בשלב זה חברת בניית האתרים שלכם תעשה את עבודתה עבורכם ותדאג להיבטים אלו.

     

    HTML CODE • Forcognito
    מבנה אתר אינטרנט "מאחורי הקלעים" – HTML

    שלב 6: בדיקת תקינות ואיכות

    • בדיקה טכנית לתפקוד ושימושיות וריספונסיביות
    • תאימות לדפדפנים
    • נגישות

    חברות פיתוח תוכנה מבצעות בדיקות מסוגים שונים לנראות ויציבות המערכת. תוכלו גם אתם לבדוק את המערכת שלכם בסיום שלב הפיתוח וההקמה.

    שלב 7: השקת האתר לגולשים

    • התאמה ואופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO – Search Engine Optimization)
    • חשיפה לאינדקס של מנועי חיפוש פופולריים
    • תחזוקה שוטפת

    אם תרצו שיגיעו אל התוכן שלכם במהרה, מומלץ לוודא שהאתר חשוף ומותאם למנועי חיפוש ומאפשר את הצגת עמודיו באופן קריא ואופטימלי בדפי תוצאות חיפוש. מנועי חיפוש מסווגים אתרי אינטרנט ועמודי תוכן מסוגים שונים בשיטות שונות, על-פי שיקול מפעיליהם לכן כדאי להכירן לשיפור הנראות ותעדוף האתר שלכם על פני אחרים בתחום שלכם.

     

    יש לכם שאלות לגבי בניית אתר אינטרנט? פנו אלינו לייעוץ ללא עלות – יצירת קשר.

     

    עד כמה אפקטיבי שירות המודעות של גוגל, אדוורדס?

    פרסום בגוגל אדוורדס - פורקוגניטו: אתר הבנייה שלכם באינטרנט

    'למה כדאי להשתמש באדוורדס?' ו-'אף אחד לא לוחץ על המודעות האלו בכלל' הן תגובות שכיחות כאשר מוצע ללקוח שירות הפרסום הממומן של גוגל לראשונה. אנו בטוחים כי שירותי Google Ads לפרסום מקוון, בשיטת 'שלם פר קליק' (PPC) יכולים לשרת ולתרום לכל סוג של עסק או מוצר הדורש קידום באינטרנט. השימוש בפלטפורמת הפרסום לוקח זמן ועולה כסף, אך אנו יודעים כי מאות אלפי עסקים ברחבי העולם מצאו במהלך פעילותם כי השקעה בערוץ זה משתלמת, גוגל אדס מספקת אפשרות לאמוד ההשקעה ואת ההחזר (מדד ה-ROI) וכך גם את התמורה. במאמר זה נסקור את המאפיינים החיוביים והשימושיים בפלטפורמת הפרסום המקוונת של גוגל Google Ads, ונעסוק בשאלת השאלות – האם היא אפקטיבית.

     

    אפיק פרסום מדיד

    אחד מהאתגרים הגדולים ביותר עבור כל משווק הוא איתור מקורות תנועה מדידים – משמע, יכולת למדוד את קהל המבקרים שהגיעו דרך מודעות ופרסום. גוגל אדוורדס מציע שירות פרסום מדיד אשר חברות רבות משקיעות בו את מיטב תקציב הפרסום שלהן עקב היותו כלי פרסום שקוף וידידותי למפרסמים.

    אם יצרתם קמפיין אדס (אדוורדס לשעבר) ואתם רואים החזר כספי גדול ביחס לכמות המבקרים באתר וההשקעה שלכם, זו כמובן תהיה סיבה טובה להמשיך איתו, ותוכלו לדעת אם ומה בקמפיין היה מוצלח יותר או פחות בכל עת באמצעות המדדים השונים המופיעים בדוחות אותם ניתן להפיק באמצעות המערכת. כמו כן ניתן להגדיל את תקציב הקמפיין בהתאם לקצב גידול הפניות וההמרות, כך ניתן להבטיח שלא תפספסו אף לקוח המחפש את השירות או המידע שלכם. הדוחות מאפשרים למקדם ולעסק שלכם ניהול קמפיין באופן יעיל וקבלת החלטות קריטיות להצלחתו, גם בזמן אמת.

    בהשוואה לערוצי שיווק מסורתיים כדוגמת הטלוויזיה, עיתון או שלטי חוצות, פרסום מקוון באינטרנט מדיד יותר ועל כן קמפיינים של אדוורדס בשיטת 'שלם פר קליק' הינם אפיק פרסום אמין במיוחד וידידותי ללקוחותיו ומפעיליו.

    גמישות, מיקוד והתאמה אישית

    אדוורדס מאפשרת מגוון אפשרויות להתאמה ואופטימיזציה של קמפיינים ומודעות לצרכי פרסום שונים, תוך שימוש באפשרויות מיקוד ותצוגה מתקדמות. לדוגמא:

    • ניתן להגדיר סוג התאמה למילות מפתח – אפשר להציג את המודעות רק למי שחיפש את מילת המפתח המדוייקת שהזנתם. למשל, "טלפון אלחוטי" – וכך לסנן ביטויים כלליים מידי, לא רלוונטיים או שאינם קשורים.
    • בתוספי מודעות להצגת דרכי יצירת קשר, קישורים פנימיים באתר להבלטתם, קישור למפה וגם להוסיף קריאה לפעולה לעידוד אנשים לאינטראקציה עם המודעה.
    • פילוח קהל יעד לפי מיקום גיאוגרפי, זמן ביום, שפה, דפדפן, סוג ההתקן ועוד. עם קמפיין אדוורדס ניתן להגיע אל קהל היעד בו אתם מעוניינים, בדיוק בזמן ובמקום הנכון, כשהוא מחפש אתכם.
    • שימוש ברשתות החיפוש והמדיה של גוגל (Google Search & Display Networks) – כיום ניתן להגדיל את החשיפה על ידי פרסום מודעות ב-Gmail ו-YouTube, מוצרי גוגל להם מיליוני משתמשים פעילים מידי יום ברחבי העולם.
    • מינוף רשת השותפים של גוגל – עם פרסום באדוורדס ניתן גם להיעזר ברשת השותפים והבלוגים של גוגל לתצוגת מודעות תמונה והצגת מודעות ריספונסיביות לעיתים אף ביחס החזר גבוהה יותר מרשת החיפוש.

    תוצאות מהירות בהשוואה לקידום אורגני

    לאתרים ועסקים חדשים, יתכן שיעברו להם מספר חודשים עד שיראו תוצאות מקמפיין קידום אורגני. מה שנתפס בטעות כ"עונש", מיוחס לעיתים לאפקט "ארגז החול של גוגל" – אנשים הניחו כי גוגל מסננת במכוון אתרים חדשים מן התוצאות מסיבות שונות. סביר יותר להניח כי הבעיה נובעת מתחרות בתחומים שונים, לעיתים תחרות עזה במיוחד, המובילה לכך שלוקח זמן לצבור את "אמונו" של מנוע החיפוש, אמונם של מבקרים ותנועה קבועה לאתר או לדף שלכם שמוכיחים שאתם אתר בעל ערך.

    אדוורדס יכול להוות פתרון קידום מהיר בשלבים הראשונים של כל עסק או פעילות שיווק מקוונת, אין צורך להמתין זמן רב לתוצאות, הן יחסית מידיות. שיטת פעולה מומלצת היא לעבוד במקביל על הקידום הממומן ועל הקידום האורגני, בעוד השניים משלימים אחד את השני לפי הצורך או החסר בכל נושא, קטגוריה או מילת מפתח שהתגלתה כחלשה יותר מאחרים. שימוש באדוורדס יכול לספק למפרסם חשיפה וקליקים על המודעות מיד עם סיום הגדרת הקמפיין בפעם הראשונה, מומלץ מאוד להיעזר באיש מקצוע לצורך הקמה ותחזוקת הקמפיין להפקת המקסימום האפשרי, בתקציב שלכם, בזמן הקצר ביותר וביעילות המרבית.

    כיוון שפעילות הפרסום באדוורדס יכולה לספק תובנות רבות בפרק זמן קצר במיוחד, יש רבים הנעזרים בפלטפורמה על מנת לאסוף מידע ולקבל החלטות, באופן אירוני יש היאמרו, לגבי תהליך הקידום האורגני שלהם. לדוגמא, ניתן להסיק באילו מילות מפתח כדאי להשקיע אם הן צלחו בעת יישומן באדוורדס. הסקת מסקנות מהירה בנושא זה משמעותה חסכון בזמן ומשאבים הדרושים לאיסוף המידע בדרך אחרת, ולבטח מידע זה יכול להיות רב ערך עבור כל משווק או בעל עסק.

    קל לניהול

    יצירת קמפיינים באדוורדס נגישה, קלה וידידותית יותר למפרסמים חדשים מאשר ניהול קמפיין פרסום אורגני. שימוש במערכות המידע של גוגל מאפשר ריכוז מאמץ במקומות הנכונים, בין אם מדובר במילות המפתח למיקוד, ניסוח מודעות הפרסום, שליטה על התקציב, פילוח והיכרות עם קהל היעד לפי מאפיינים שונים כמו גיל ומגדר ומיקום פיזי – מערכת ניהול ואיסוף המידע של גוגל אדס מאפשרת בקרה קלה ונוחה למקסום הפרסום המקוון. את הפניות (לידים) המגיעות מפרסום באדוורדס קל יותר לנטר מאשר את אלו המגיעות מקידום אורגני.

    בלעדיות שטחי הפרסום של גוגל בדפי תוצאות החיפוש

    פלטפורמת האדוורדס היא ה'בייבי' של גוגל, מושא גאוותה בו מושקעים עשרות מיליוני דולרים לטובת פיתוח מידי שנה. מערכת ניהול מודעות זו מספקת את מקור הרווח הגדול ביותר שלה (כ-97% מהכנסותיה).

    לנוכח עובדה זו, גוגל מאפשרת לפלטפורמה שלה לתפוס שטח ניכר ובלעדי בכל דף תוצאות חיפוש (SERP's – Search Engine Results Pages), המופעל על ידה, ובעצם מתעדפת את מקור ההכנסה המרכזי שלה אל מול שיטות קידום אורגניות שמהן אין לה כל רווח ואף היא מצהירה כי היא נלחמת באמצעות כלים טכנולוגיים ואלגוריתמים שהיא מפתחת כנגד קידום מניפולטיבי העשוי להפר ולהטות את תוצאות אלו בניגוד למדיניותה. זוהי לא פחות מקריאת תיגר על המקדמים בתחום האורגני.

    מודעות אדוורדס יכולות להציב את המפרסם במיקום גבוהה בדפי תוצאות החיפוש, אותו מיקום אליו עיניו של הלקוח הפוטנציאלי מגיעות לראשונה בכל חיפוש שהוא מבצע במנוע החיפוש של גוגל. זהו יתרון משמעותי במיוחד, בהשוואה לכל שיטת פרסום אחרת.

    פרסום בגוגל - דוגמא (מקור: Google.co.il)
    דוגמא לקמפיין אדוורדס בתחום עריכת הדין, תעבורה. מקור: Google.co.il

    האם הגולשים בכלל מקליקים על מודעות פרסום של גוגל?

    לצורך מענה על שאלה זו נוכל להכיר את הנתונים אותם מפרסמת גוגל, בעזרת שיקוף סטטיסטיקה זו אפשר לדעת מה כן עובד ועל מה גולשים רבים לא "מדלגים":

    • בכל חיפוש במנוע החיפוש של גוגל התוצאות האורגניות בדפי תוצאות החיפוש מהוות רק כ-15% משטח העמוד, לעומת 85% המוקצה לפרסום הממומן, לפני גלילה של המשתמש וגילוי מידע נוסף – יתרון בולט לאדוורדס.
    • 89% מהתנועה המתקבלת דרך מודעות של אדוורדס, לא הייתה יכולה להיווצר באופן אורגני ונמצאת מחוץ לטווח ההגעה של הקידום האורגני ברשת האינטרנט.
    • גוגל שיפרה את המראה העיצובי של המודעות שלה ואת אופן הופעתן ליד התוצאות האורגניות, כך שהן מסומנות כמודעה על פי חוק אך מובלטות פחות מבעבר ואינן מופיעות עוד בצידי תוצאות החיפוש כך שרוב הגולשים, על-פי סקרים שנעשו, אינם מבחינים בין מודעה ממומנת לתוצאה אורגנית, במיוחד כשהם מחפשים דבר מה במהירות.
    • בנישות ותחומי מסחר תחרותיים במיוחד מודעותיה של גוגל משיגות שיעור קליקים גבוהה יותר מאשר תוצאות חיפוש האורגניות. שיעור הקליקים הוא היחס בין כמות הפעמים שהופיעה מודעה או תוצאת חיפוש ללחיצה בפועל של הגולש שהובילה לכניסה לאתר אינטרנט או דף תוכן שיווקי.

    תכונות ייחודיות לגוגל אדוורדס

    תשלום בשיטת PPC  – בשיטת התשלום "שלם-פר-קליק" המפרסם משלם אך ורק אם מתקיימת אינטראקציה של הגולש עם המודעה. מודעות מופיעות אך ורק ביחס למילות מפתח המוגדרות בכל קמפיין, מודעה או קבוצת מודעות וחיפושים של אנשים במנוע החיפוש הם שמפעילים אותן. ניתן גם לפרסם מודעת תמונה או וידאו ברשת המדיה של גוגל, המופעלת לפי נושא האתר בו מבקר הגולש או חיפושים קודמים שלו.

    שיווק מחדש (Remarketing)– ניתן לעקוב אחר מבקרים ולקוחות פוטנציאליים עם עוגיית מעקב ועם נתונים אלו לדעת יותר לגבי קהל המטרה ולאפיין את התוכן השיווקי בהתאם.

    איסוף ויצירת מאגר כתובות דואר אלקטרוני – ניתן להוסיף אפשרות המעודדת מסירת כתובת דואר אלקטרוני ישירות מדפי תוצאות החיפוש על מנת להקל על התקשורת וכן גם לבנות רשימת תפוצה להפצת ניוזלטרים, עלוני מבצע ועוד על בסיס כל עניין רלוונטי בו עסקה המודעה, וכך להבטיח קשר בין המידע המשווק למי שמקבל אותו.

    חיוג בלחיצה (Click To Call) – תוסף החיוג בלחיצה למודעות מאפשר ללקוחות פוטנציאליים לחייג לבית העסק בלחיצת כפתור ישירות מדפי תוצאות החיפוש, מבלי להיכנס כלל לדף נחיתה או אתר אינטרנט לצורך איתור המספר.

    מודעות בתחתית העמוד – מודעות פרסום המופיעות בתחתית העמוד, אחרי התוצאות האורגניות, יכולות לספק הזדמנות שניה למוכר להציע את המוצר שלו פעם נוספת ממש ברגע בו הגולש מתכוון לעבור לעמוד אחר לצורך המשך החיפוש שלו או לחילופין לבצע חיפוש מחדש עם שאילתה מעט שונה.

    הוספה והבלטה של קישורים לדפי מידע או מכירות (SiteLinks) – כל מודעה מאפשרת הוספת קישורים שונים, מתוך יעד הפרסום, להעצמת הנראות, ההבלטה וההנגשה של דפים פנימיים ושירותי העסק ישירות בדפי תוצאות החיפוש.

    תוסף מיקום / מפה – מציג כתובת וטלפון לחיפושים מקומיים המעודד הגעה פיזית ויצירת קשר טלפונית על סמך המודעה.

    האם קיימים מתחרים לגוגל בתחום הפרסום המקוון?

    ישנן כמה חברות המנסות להיכנס לתחום השיווק באינטרנט ולהתחרות בגוגל, אך בכל הנוגע לשטחי הפרסום בדפי תוצאות החיפוש שלה, כבעלת מנוע החיפוש היא גם בעלת השליטה, ולכן אנו מכירים רק אפשרות אחת – Google Ads. מנועי חיפוש אחרים אינם מבוטלים בכוחם, אך פחות נפוצים או מסוגלים לעת עתה להתחרות ביכולותיה ותפוצתה של גוגל.

    מהי אם כן אסטרטגיית הפרסום המקוון הטובה ביותר?

    הניסיון מלמד כי שילוב שני אפיקי השיווק במקביל, הן אורגני והן ממומן בשיטת ה-PPC, הם הפתרון הנכון ביותר לכל תוכן, מוצר או עסק אינטרנטי. אופן השימוש באמצעי השיווק עשוי להשתנות בהתאם למטרה, התחום ורמת התחרות בפלח השוק הרלוונטי. גוגל אדס היא מערכת הפרסום בעלת התפוצה הרחבה ביותר בעולם ורתימת תכונותיה ויתרונותיה הייחודיים ללא ספק יכולים לסייע ולתרום לכל מהלך שיווקי אסטרטגי באינטרנט.

    אם המתחרים שלכם מפרסמים ומשקיעים בערוץ פרסום זה, שווה לשים לב, יתכן שהם מצאו סיבה טובה לעשות זאת, ובכל מקרה, כל עוד הם מפרסמים בשיטה זו הם צוברים יתרון וודאי מעצם העובדה שהם מופיעים לפניכם בכל חיפוש של לקוח פוטנציאלי.

     

    חזרה לדף הבית

    אנליטיקס – מושגי יסוד בסיסיים

    טרמינולוגיה: גוגל אנליטיקס

    גוגל אנליטיקס (Google Analytics), הוא כלי מדידה רב עוצמה המספק מידע למיליוני עסקים מקוונים ברחבי העולם ומסייע לבעלי אתרי אינטרנט ומשווקים לקבל הערכת מצב המאפשרת גם קבלת החלטות הרות גורל בנוגע ליעילותם של קמפיינים שיווקיים אותם הם מנהלים, בזמן אמת. אך על אף שניתן לקבל את המידע בקלות, אין זה אומר שקל לקרוא את הדוחות ולהסיק את המסקנות הנכונות ללא היכרות עם מושגים בסיסיים המופיעים בהם.

    ליקטנו עבורכם כמה ממונחי היסוד של גוגל אנליטיקס ופירטנו לצד כל אחד מהם מהי משמעותו לצורך התמצאות מהירה וניווט בדוחות התנועה שלכם. התרכזנו באלו שאנו חושבים שכדאי ליחס להם חשיבות, ישנם עוד מושגים מלבד אלו.Google Analytics: Basic Terms for Beginners

    Google Analytics – מושגי יסוד

     

    הצגות דף (Pageviews) – מספר הפעמים בהן משתמשים צפו בדף המכיל תג מעקב של גוגל אנליטיקס.

    ביקורים (Visits) – ביקורים הם פרקי זמן או סשנים (Sessions) בהם משתמשים באתר שוהים ומקיימים אינטראקציה עימו. ביקור מסתיים לאחר 30 דקות, או פרק זמן אחר שהוגדר על-ידי המערכת. במידה והגולש חזר אל אחד מדפי האתר בטווח אותן 30 דקות המדידה תחשב כביקור או סשן אחד בלבד.

    משתמשים ומשתמשים חדשים – 'משתמשים חדשים' הם מבקרים שלא ביקרו באתר בעבר, לעומת 'משתמשים', מדד הכולל את מי שכבר ביקרו באחד מעמודי האתר ונשתלה עוגיית מעקב בדפדפן שלהם. גוגל אנליטיקס משתמשת בטכנולוגיית מעקב באמצעות קובץ 'עוגייה' (Cookie) בכדי לזהות משתמשים. אם המערכות של גוגל לא מזהות עוגייה בדפדפן, אחת תישתל למעקב עתידי, למעט אצל אלו שאינם מאפשרים שמירת עוגיות בדפדפן שלהם.

    פעילויות באתר – פעילויות באתר הן אינטראקציות של משתמשים במהלך כל ביקור, כולל צפייה בדפים, לחיצות על כפתורים ורכישות.

    משך ממוצע של פעילות באתר – מדד זה מייצג את משך הזמן הממוצע בו שהו מבקרים באתר, בצפייה בדף מסוים. טכנית מדד זה מתחיל מהרגע בו המבקר נכנס לאתר ועד שהוא עובר לעמוד אחר באתר או מבצע פעולה.

    שיעור היציאה – שיעור היציאה או אחוזי נטישה (Bounce Rate) הוא מדד המייצג ביקור עם צפייה בדף אחד בלבד. שיעור היציאה מוצג באחוזים המייצגים את מספר הביקורים בהם מבקרים נכנסו לאתר, ויצאו ממנו, ללא כל פעולה נוספת או אינטראקציה עם העמוד.

    אירועים (Events) – אירועים מייצגים פעולות שונות המשתנות מאתר לאתר וייחודיות לכל חשבון גוגל אנליטיקס. אירועים יכולים לכלול פעולות כמו לחיצה על קישורים, תמונות או עצירה והפעלה של נגני וידאו לדוגמא. אירועים גם משמשים לניטור ובקרה של פעילויות מסוימות בתוך דפי האתר, אך ניטור מסוג זה מצריך הגדרה שלהן בחשבון.

    המרה (Conversion) – ביצוע פעולה או קיום אינטראקציה בעלת ערך עבור בעלי האתר. לדוגמא, הרשמה לכתב-עת תקופתי, השארת פרטים ליצירת קשר, רכישת מוצרים ועוד.

    יעדים (Goals) – ניתן להגדיר יעד או מטרה לצורך השגת מגוון יעדי שיווק ופרסום. כל יעד יכול לכלול גם המרות (Conversion – השלמת פעולה בעלת ערך) מסוגים שונים, על ידי משתמשים באתר כמו רכישה במהלך קמפיינים של מכירות, הרשמה למבצעים חדשים, הורדת קבצים באופן דיגיטלי, מעקב אחר מעבר מסלולי מוגדר בין דפי האתר, ועוד.

    תנועה ישירה והפניות (Direct VS Referral) – מקורות התנועה של גוגל מציגות כיצד משתמשים הגיעו לאתר. ניתן לחלק תנועה זו לתנועה ישירה ולתנועה המגיעה מהפניות קישורים. תנועה ישירה מגיעה כאשר משתמש מקליד את כתובת האתר או לוחץ על קישור במועדפים שלו. לעומת זאת, תנועה מהפניה מגיעה כאשר משתמש לוחץ על קישור כלשהו המופיע במיקום חיצוני, זה יכול להיות אתר אחר, רשת חברתית או מנוע חיפוש.

    תנועת חיפוש אורגנית ותנועה בתשלום (Paid VS Organic) – פילוח לפי מבקרים שהגיעו באופן טבעי מתוצאות החיפוש, לעומת תנועה המגיעה ממודעות ממומנות כחלק מקמפיין פרסום.

    חשוב לדעת

    נתוני Google Analytics משמשים בעיקר לקבלת תמונת מצב והם אינם תמיד מדוייקים או משקפים ערכים מוחלטים. גוגל אנליטיקס מתבססת על טכנולגיית JavaScript ועוגיות (Cookies) כדי לנטר תנועת מבקרים. ישנם כמה מצבים בהם טכנולוגיות אלו, מתקדמות ככל שיהיו, אינן פועלות. לדוגמא:

    • חסימת קוד ג'אווה סקריפט (JavaScript). קונים רבים מבצעים חיפושים וקניות כאשר הדפדפן שלהם במצב גלישה פרטית, או מתקינים תוספים לדפדפן החוסמים מודעות ומעקב. שימוש באחת מאפשרויות אלו חוסמת גם את יכולת הניטור והמעקב של קוד Google Analytics המוטמע באתר.
    • ניקוי עוגיות (Cookies). פעולה יזומה על-ידי הגולש המנקה את קבצי ה-'עוגיות' השמורים בדפדפן. בכל פעם שדף אינטרנט הכולל קוד מעקב של גוגל נטען, נשתל קובץ עוגייה בדפדפן של הגולש – ניקוי קבצים אלו מבטל את המעקב ובמידה והוא מבקר באתר הוא יספר כ-'מבקר חדש', אף-על-פי שיכול להיות שכבר ביקר בו בתקופה האחרונה.
    • ביקור על ידי מחשב (בוט) שתוכנת לכך ואינו מייצג ביקור משתמש אנושי. על פי גוגל היא נלחמת בתופעה זו ועושה כל מאמץ למנוע אותה על-ידי הפעלת פילטרים מסוגים שונים.

     

    למה כדאי לבחור בוורדפרס?

    יתרונות וורדפרס

    וורדפרס (WordPress) היא מערכת ניהול תוכן (CMS) הפופולרית ביותר בעולם, ונכון לעת כתיבת שורות אלו מפעילה כ-27% מהאתרים ברחבי האינטרנט. בשנת 2003, וורדפרס החלה את דרכה כמערכת לניהול בלוגים מבוססת קוד פתוח ומאז צמחה באופן בולט במיוחד על פני מתחרותיה והשימוש בה התרחב לתחומים רבים נוספים.

    שמות גדולים המופעלים באמצעות וורדפרס

    מערכת אידיאלית למגוון שימושים רחב

    סטארט-אפים, לוחות פרסום, רשתות מדיה, ארגוני מלכ"ר, תאגידים, איגודי מסחר, אתרים ממשלתיים, צלמים, מוסדות לימוד – כל אלו (ועוד..) כבר בחרו בוורדפרס לניהול התוכן שלהם. וורדפרס מתאימה במיוחד למשתמשים מתחילים שאינם טכניים – ממנהלי תוכן, אנשי שיווק ופרסום, כתבים ועד למפתחי רשת ואנשים בעלי ידע בקוד היכולים גם הם למקסם ולהתאים את השימוש במערכת באמצעות קוד פתוח וחופשי לעריכה.

    ידועה בנוחות השימוש והתפעול

    מערכת ניהול התוכן WordPress מוכרת וידועה בעיקר בזכות ממשק המשתמש הנוח והקל לתפעול שלה, מאחורי הקלעים, המאפשר עריכת תכנים והעלאת קבצים באופן חכם ויעיל אשר חוסך זמן יקר ומשאבים.

    הקמה מהירה בעלות משתלמת

    באופן יחסי, WordPress מאפשרת הקמה מהירה של תשתית אתר פעיל וכתוצאה מכך גם חסכון ניכר בעלויות, מה שהופך אותה למערכת ניהול תוכן מועדפת על משתמשים מזדמנים, גרפיקאים, מתכנתים, בעלי בלוגים וגם חברי הנהלה ומנכל"ים של חברות גדולות מאחר והיא מעניקה להם את היכולת לאמוד ולתכנן פרוייקטים בקלות יתרה בלי הפתעות מיוחדות.

    שימוש בורדפרס בהשוואה למערכות ניהול תוכן אחרות
    שימוש בוורדפרס באחוזים בהשוואה למערכות ניהול תוכן אחרות. (אוק' 2020)

    גישה מכל מקום

    וורדפרס הינה פלטפורמת CMS המבוססת על דפדפני אינטרנט ומאפשרת גישה סימולטנית של משתמשים מכל מחשב ומכל מיקום גאוגרפי לצורך הוספה או עריכת תכנים – תכונה שימושית לארגונים גדולים ובין לאומיים הפועלים ממיקומים שונים.

    ידידותית להתקנים ניידים

    כיום אנו יודעים, על פי נתונים שפרסמה גוגל, כי למעלה מ-60% מהתנועה במנוע החיפוש שלה, מגיעה מהתקנים ניידים: מכשירי סלולר וטאבלטים, ולא ממחשבים שולחניים. אתרי וורדפרס כוללים התאמה למסכים אלו "Out of the box" ברוב המקרים, ואם לא, ניתן להתאימה.

    אופטימלית למנועי חיפוש

    וורדפרס כוללת מגוון כלים מובנים ותוספים המאפשרים אופטימיזציה לתוכן האתר ושיפור הנראות במנועי חיפוש. מנועי חיפוש מתעדפים מערכות ניהול תוכן מעודכנות בתגיות מידע רלוונטיות, קובץ מפת אתר, שפת סימון תוכן ייעודית למנועי חיפוש (מיקרו-פורמטים). כאשר כלים ותוספים אלו משולבים עם אסטרטגיית שיווק ותוכן נכונה הדבר יכול להבטיח דירוג גבוהה בעת החיפוש בכל פעם.

    גמישות והתאמה אישית

    ניתן להתאים מערכות וורדפרס ולעצב אותן באופן אישי לכל מטרה. עיצוב והתאמת המערכת יכול להיעשות הן בשכבת הקוד להתאמה פרטנית והן באמצעות שלל תוספים המאפשרים עיצוב, התאמת שפה, אמצעי ניטור ומעקב אחר תנועת מבקרים, קידום ועוד מגוון רחב של התאמות.

    האם נדרש ידע טכני לתפעול המערכת?

    לא. וורדפרס תוכננה להיות קלה ונוחה לשימוש גם למנהלי תוכן, כתבים, עורכים ומנהלי חברות וארגונים שאינם מתכנתים או עוסקים בתפעול אתרים באופן יום-יומי. חשוב לציין כי שימוש שאינו זהיר ואחראי במערכת כן עשוי להוביל לצורך בתיקון שאותו יוכל לבצע רק אדם בעל ידע מעמיק בקוד.

    שילוב עם ממשקים, מערכות מידע וכלי ניתוח צד שלישי

    וורדפרס היא מערכת גמישה המאפשרת אינטגרציה עם מגוון כלים צד שלישי (API's – Application Programming Interface) וכן גם יצירת ממשקי API משלך. API הוא פרוטוקול המאפשר תקשורת בין שרת לשרת לצורך שיתוף ועדכון מידע כגון: ניהול ואימות משתמשים, תוכן ונתוני מדיה.

     

    חזרה לדף הבית