מעוניינים לקדם את אתרכם במנועי חיפוש?

 

מחפשים קידום אתרים מקצועי ואפקטיבי לטווח ארוך?

 

עצרו! תנו לנו קודם לעשות לכם סדר, מי נגד מי, בכדי שתוכלו לבחור בטוב ביותר למטרה שלכם.


קידום אתרים - אופטימיזציה למנועי חיפוש

קידום אתרים – מה זה ולמה צריך את זה?

קידום אתרים משמעותו ומטרתו יישום מתודות נלמדות, מבוססות מקרי בוחן, לצורך הגדלת כמות המבקרים והתנועה באתר, הגשמת יעדי מכירות והגברת הנראות ומידת החשיפה במנועי חיפוש. כתוצאה מתהליך קידום אפקטיבי ניתן לצפות בשיפור מדיד במעמדו ומיקומיו של האתר בעת חיפוש מילות מפתח רלוונטיות לתחומו.

SEO, המושג המקוצר והשגור, משמעותו Search Engine Optimization (בעברית: 'אופטימיזציה למנועי חיפוש') והוא תהליך המתבצע על-ידי התאמת התוכן הפנימי באתר (נקרא גם: אופטימיזציה פנימית או On-Site Optimisation) והתוכן החיצוני המקושר לאתר (אופטימיזציה חיצונית או Off-Site Optimisation) המופץ בעיקר באמצעות מאמרי תוכן, קטעי וידאו ותגובות ברשתות חברתיות.

  • התאמת תוכן פנימי באתר – אופטימיזציה פנימית והתאמתן האידיאלית של כותרות ראשיות ומשניות, גוף הטקסט, תגיות מידע, עיבוי ועיבוד מחדש של תכנים ועוד מגוון מאפיינים להצגת תוכן נכונה עבור מנועי חיפוש תוך התמקדות במילים וצירופי מפתח רלוונטיים עבור יעדיו של האתר. בעת תהליך העבודה על התוכן והתאמתו יתכן הצורך לשקול ארגון מבנה האתר מחדש הן לטובת הגולש והן לטובת הצגה נכונה בעמודי החיפוש (SERP's – search engine results pages).
  • תוכן חיצוני לאתר – בדרך כלל תוכן שיווקי הכולל מידע רלוונטי מתחום העיסוק המרכזי של האתר. תוכן זה מיוצר במיוחד לצורך קידום האתר במקורות חיצוניים כדוגמת בלוגים, פורומים, אתרי תעשייה, מסחר ונישה, סרטוני וידאו לשיפור תדמית או הדרכה, מאגרי מידע ומאמרים מקצועיים ועוד. השיטה הנפוצה והיעילה ביותר היא פרסום מאמרים איכותיים ושימוש באמצעים ויזואליים נוספים המפנים לאתר להמשך קריאה או כל מטרה אחרת כגון רכישה, הרשמה לניוזלטר או מועדון לקוחות, יצירת קשר ואינטראקציה עם גולשים אחרים – כל מטרה שנבקש להגדיר כיעד. בעת פרסום אתר בגוגל וכן כל תוכן חיצוני המקושר לאתר יש להקפיד על שמירה ויישום כללי SEO וזאת על מנת שלא ליצור ספאם, שיטת שיווק המוגדרת אגרסיבית ולא לגיטמית, או תוכן שיווקי מובהק המוטה מידי לטובת המפרסם או שאינו אינפורמטיבי דיו לקורא, שכן זה יכול להזיק משמעותית למאמצי הקידום ולפגוע במעמדו של האתר ברשת.

את הקידום באופן כללי ניתן לחלק לשני תחומי פעילות מרכזיים:

קידום אורגני (טבעי) – קידום בתוצאות החיפוש של גוגל כאשר בכל עמוד חיפוש ישנן 10 תוצאות, מטרתנו ושאיפתנו להגיע לעמוד הראשון לכל הפחות במילת חיפוש רלוונטית על מנת להיחשף ושידעו על קיומנו לאחר הקמת אתר חדש או קידום אתר קיים.

פרסום ממומן באדוורדס – קידום במודעת טקסט או תמונה המופיעה מעל או לצד תוצאות החיפוש וכן ברשתות המדיה ואתרי התוכן השותפים של גוגל (נקרא גם: PPC – Pay Per Click). מיקום המודעה נקבע בהתאם למידת התחרות על ביטוי מפתח, תקציב המפרסם ואלגוריתמים ייחודיים של גוגל המשקללים היבטים שונים; איכות המודעה, רלוונטיות המידע שאליו אנו מבקשים להוביל את הגולש ועוד. לכל מילת מפתח ערך משלה הנקבע על-ידי גוגל וניתן להגדיל את התקציב המוקצה לקמפיין או מילת מפתח, להיעזר באסטרטגיית הצעת מחיר אוטומטית ומודעות מסוגים שונים, ובכך להגביר את מידת החשיפה האפשרית לפי הצורך.

אופטימיזציה פנימית (On-Site)

בין אם תבחרו בקידום אורגני, קידום ממומן או בשניהם יחדיו כפתרון מקיף וכולל, לא תוכלו להשלים משימתכם נאמנה ללא התאמת האתר באופן המיטבי ביותר עבור הגולש כך שיגיע למידע החשוב לו בזמן הקצר ביותר, יבצע פעולת 'המרה' (רכישה, השארת פרטים לחזרה, הרשמה לניוזלטר וכו') ויהנה מחוויית גלישה ידידותית ונעימה בזמן שהוא גולש באתרכם. מסיבה זו, חשוב זה לבצע התאמה של התוכן גם למנועי החיפוש וגם למבקרים באתר תוך התחשבות בשני ההיבטים במקביל – הגולש האנושי ומנוע החיפוש הממוחשב – אתגר לא פשוט לעיתים. כל אחד מאלו, הן התאמת האתר לגולש והן התאמתו למנועי חיפוש הינו פרמטר מדיד על-ידי גוגל ומנועי חיפוש נוספים וגם לגולש תהיה אפשרות להביע את מורת רוחו עם קיצור שהייתו באתר במידה והתוכן לא יספק אותו, נתון זה נקרא 'אחוזי נטישה' (Bounce Rate) המשפיע גם הוא על דירוג האתר. על כן, חשוב לוודא אופטימיזציה גם של מבנה האתר והתוכן עוד בטרם תחילת כל תהליך שיווקי.

קידום אורגני – השיטה הטבעית וארוכת הטווח

הקידום האורגני מיושם לרוב במספר ערוצים ופלטפורמות במקביל וכולל בין היתר פרסום מאמרים ותוכן שיווקי בתוך האתר ומחוצה לו באתרי תוכן, פורומים רלוונטיים, רשתות חברתיות ושירותי מדיה שונים ויישום מתודות כתיבה ועריכת טקסט להצגתו באופן היעיל והנכון ביותר עבור מנועי חיפוש.

קידום ממומן – השיטה המהירה והיעילה לפרסום ממוקד

כשמדובר על קידום ושיווק ממומן באינטרנט, בדרך כלל מתכוונים לשירות Google Ads של ענקית החיפוש המובילה והדומיננטית מבין מנועי החיפוש הקיימים – Google. באמצעות אפיק פרסום זה, ניתן להציג מודעות טקסט דינמיות או תמונה לפרסום ממוקד, יעיל, נוח ומדיד לכל שירות, מוצר, אתר אינטרנט או דף נחיתה המייצג אתכם, לצד ספקים מאותו התחום, ככל שקיימים כאלו. השירות מבוסס מילות מפתח רלוונטיות וקמפיינים המאפשרים קבוצות מיקוד שונות וניתן להגדיר תקציב יומי מקסימלי לשליטה בהוצאות בכל קמפיין פרסום, ניתן לקבוע מראש תקציב פר כל צירוף מילים וכן גם תקציב כולל ליום/חודש. לחיצה על כל מודעה נספרת במערכת אוטומטית ואתם מחוייבים אך ורק עבור לחיצות בפועל שהובילו את הגולש ליעד, כשאת זאת תוכלו למדוד באמצעות כלים שונים אשר יספק לכם מפעיל הקמפיין או באמצעות דו"ח המופק ממשק הניהול של הקמפיין. מומלץ להפעיל את הקמפיין באמצעות מקדם אתרים מנוסה שישקיע מהידע, הניסיון ומזמנו עבורכם ובכך יחסוך לכם זמן רב והוצאות "ניסוי וטעיה" העשויות להגיע לסכומים לא מבוטלים ונובעות מכמות המשתנים בהם יש צורך להתחשב, אופן התפעול, מחקר מילות מפתח רלוונטיות ליישום נכון, הגדרת התקציב והאסטרטגיה והכל בפרק זמן המהיר ביותר. קמפיינר מנוסה ידע בדיוק היכן לרכז מאמצים ויתרום מהיכרותו במקומות הנכונים תוך שהוא מקפיד על כללי ה-SEO, מדיניות של פלטפורמת הקידום ואיסוף המידע. בקיאות בשיווק ופרסום דיגיטלי מקוון תאפשר ניצול תקציב הפרסום שהוקצה באופן אופטימלי.

טיפים שימושיים למפרסם המתחיל ב-AdWords:

1. על אף שניתן לקבוע תקציב מירבי מראש כאמצעי בקרה לעת ניהול פרסום מודעות באדוורדס, חשוב לקחת בחשבון ולנתח את היקף התחרות בתחום בו אתם מעוניינים לשווק את עצמכם. במידה ומדובר בפלח שוק תחרותי במיוחד בו העלות לקליק גבוהה מומלץ לתקצב את מסע הפרסום גבוה יותר ובהתאם.

2. כדאי מאוד להכין את האתר שלכם למבקרים חדשים אשר יגיעו לעמוד המשווק באמצעות הקמפיין ותפקידכם, כבעליו של האתר, לאפשר הגעה מהירה ככל האפשר אל ה-"יעד", בין אם מדובר על רכישת מוצר, השארת פרטים לחזרה, הרשמה לניוזלטר או מועדון חברים, עדכוני מידע או כל מטרה אחרת אשר אפשר להגדיר כחלק או עיקר תכלית פעילותו של האתר.

3. הכירו את המספרים – מומלץ להכיר, ללמוד ולהסיק מסקנות מהדוחות והנתונים הסטטיסטיים שמספקות מערכות המידע של גוגל (Google Analytics, Search Console) בכדי לדעת היכן כדאי להשקיע את מירב מאמצי הקידום.

4. הימנעו מפתרונות 'בזק' היכולים לעיתים להוביל לנזק תדמיתי – ניסיוננו מלמד כי אין פתרונות מהירים ויש צורך באסטרטגיה, כל קידום בכל ערוץ פרסום הוא תהליך מבוקר ומחושב!

פנו אלינו עוד היום לקידום אתרים איכותי ויעיל לטווח הארוך על מנת למקסם את רווחיכם ופעילותכם באינטרנט ובמנועי חיפוש !

למידע נוסף צוות Forcognito ישמח לעמוד לרשותכם,

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם:

צרו קשר

השאירו הודעתכם ואנו נשוב אליכם בהקדם.