כל בעל עסק כיום זקוק למערכת CRM אמינה ואיכותית בה יוכל להשתמש כדי לשפר, לתעד ולנהל את קשרי הלקוחות שלו. מערכות אלה בדרך כלל מתקדמות יותר כיום וכוללות מגוון רחב יותר של כלים לשימוש העסק ועובדיו וכוללים לרוב גם כלים לניהול משימות, אינטגרציה לכלים אחרים לסנכרון מידע ושימוש בפונקציות נוספות במקום אחד ועוד. לעתים מסוימות יהיה צורך בהקמת מערכת CRM בהתאמה אישית שכן לא תמיד ניתן יהיה להתאים במדויק מערכת קיימת לצרכי הארגון.
מהי מערכת CRM בהתאמה אישית?
התשובה הינה בגוף השאלה: מערכת CRM בהתאמה אישית. כלומר מערכת שנוצרת ונבנית בהתאמה מדויקת לצרכי הארגון, מהמסכים בתוך המערכת והנתונים שהם מראים, דרך הכלים שהמערכת תכלול, סוג המידע הספציפי שצריך בהתאם לשירותים וסוגי הלקוחות ועד לסוג הדוחות שהיא מפיקה. מערכת CRM בהתאמה אישית היא מערכת שכדאי להשקיע בה במידה והפתרונות הקיימים בשוק אינם מספיקים לבעל העסק או כאשר יש יותר מדי התאמות שצריך לבצע במערכות הקיימות ולכן זה לא עניין של דבר אחד או שניים שצריך להתגמש בהם, ולכן יש לבנות מערכת המותאמת לצרכי הארגון במדויק.
מערכת בהתאמה אישית מציעה נוחות ושליטה מלאה:
אחד היתרונות המשמעותיים של מערכת CRM בהתאמה אישית היא כמובן נוחות השימוש במערכת ונוחות התפעול שלה. היא מאפשרת לעובדים שלכם להשתמש בכלים ובפונקציות שהם באמת צריכים, להזין ולייצא את המידע שהם באמת צריכים לאסוף על הלקוחות שלכם, בנוגע למשימות וביצירת קשר עם עובדים אחרים ומחלקות אחרות בארגון. הכול במהירות, ובצורה הנוחה ביותר. יתרה מכך, תהיה לכם גם שליטה מלאה על המערכת והפיתוח שלה, שינויים שצריך לבצע בה, התאמות, שיפור האבטחה, גיבוי ושחזור נתונים, כלים חדשים שתרצו לפתח לתוכה ולא תזדקקו לאישור כלשהו או תהיו מוגבלים בכך בעקבות כך שאתם משתמשים במערכת קיימת.
לחשוב מהתהליך למערכת ולא מהמערכת לתהליך
בדרך כלל כאשר בונים אוטומציות לעסק וכן מסע לוקח, בונים אותם בשלב האפיון לאיזו מערכת CRM צריך. אם כבר התחלתם לעבוד עם מערכת כלשהי סביר להניח שהתהליך הזה מגיע אצלכם לאחר מכן. במקרה כזה ייתכן ויהיה עדיף לכם לבנות את מערכת הCRM שלכם בהתאמה אישית לצרכים שלכם ולא להתאים את מסע הלקוח ותהליכי האוטומציה בהתאם למערכת הקיימת. הסיבה לכך היא שהמערכת הקיימת תגביל אתכם ברעיונות ויצירתיות ואילו במערכת CRM משלכם תוכלו לעשות למעשה כל מה שתרצו בדיוק לפי הצרכים שלכם.