עד כמה אפקטיבי שירות המודעות של גוגל, אדוורדס?

 ב קידום אתרים, קידום אתרים בגוגל

'למה כדאי להשתמש באדוורדס?' ו-'אף אחד לא לוחץ על המודעות האלו בכלל' הן תגובות שכיחות כאשר מוצע ללקוח שירות הפרסום הממומן של גוגל לראשונה. אנו בטוחים כי שירותי Google Ads לפרסום מקוון, בשיטת 'שלם פר קליק' (PPC) יכולים לשרת ולתרום לכל סוג של עסק או מוצר הדורש קידום באינטרנט. השימוש בפלטפורמת הפרסום לוקח זמן ועולה כסף, אך אנו יודעים כי מאות אלפי עסקים ברחבי העולם מצאו במהלך פעילותם כי השקעה בערוץ זה משתלמת, גוגל אדס מספקת אפשרות לאמוד ההשקעה ואת ההחזר (מדד ה-ROI) וכך גם את התמורה. במאמר זה נסקור את המאפיינים החיוביים והשימושיים בפלטפורמת הפרסום המקוונת של גוגל Google Ads, ונעסוק בשאלת השאלות – האם היא אפקטיבית.

 

אפיק פרסום מדיד

אחד מהאתגרים הגדולים ביותר עבור כל משווק הוא מציאת מקורות תנועה מדידים – משמע, שתהיה אפשרות למדוד את קהל המבקרים שהגיעו דרך הפרסום. גוגל אדוורדס מציע שירות פרסום מדיד אשר חברות רבות משקיעות בו את מיטב תקציב הפרסום שלהן עקב היותו כלי פרסום שקוף וידידותי למפרסמים.

אם יצרתם קמפיין אדס (אדוורדס לשעבר) ואתם רואים החזר כספי גדול ביחס לכמות המבקרים באתר וההשקעה שלכם, זו כמובן תהיה סיבה טובה להמשיך איתו, ותוכלו לדעת אם ומה בקמפיין היה מוצלח יותר או פחות בכל עת באמצעות המדדים השונים המופיעים בדוחות אותם ניתן להפיק באמצעות המערכת. כמו כן ניתן להגדיל את תקציב הקמפיין בהתאם לקצב גידול הפניות וההמרות, כך ניתן להבטיח שלא תפספסו אף לקוח המחפש את השירות או המידע שלכם. הדוחות מאפשרים למקדם ולעסק שלכם ניהול קמפיין באופן יעיל וקבלת החלטות קריטיות להצלחתו, גם בזמן אמת.

בהשוואה לערוצי שיווק מסורתיים כדוגמת הטלוויזיה, עיתון או שלטי חוצות, פרסום מקוון באינטרנט מדיד יותר ועל כן קמפיינים של אדוורדס בשיטת 'שלם פר קליק' הינם אפיק פרסום אמין במיוחד וידידותי ללקוחותיו ומפעיליו.

גמישות, מיקוד והתאמה אישית

אדוורדס מאפשרת מגוון אפשרויות להתאמה ואופטימיזציה של קמפיינים ומודעות לצרכי פרסום שונים, תוך שימוש באפשרויות מיקוד ותצוגה מתקדמות. לדוגמא:

  • ניתן להגדיר סוג התאמה למילות מפתח – אפשר להציג את המודעות רק למי שחיפש את מילת המפתח המדוייקת שהזנתם. למשל, "טלפון אלחוטי" – וכך לסנן ביטויים כלליים מידי, לא רלוונטיים או שאינם קשורים.
  • בתוספי מודעות להצגת דרכי יצירת קשר, קישורים פנימיים באתר להבלטתם, קישור למפה וגם להוסיף קריאה לפעולה לעידוד אנשים לאינטראקציה עם המודעה.
  • פילוח קהל יעד לפי מיקום גיאוגרפי, זמן ביום, שפה, דפדפן, סוג ההתקן ועוד. עם קמפיין אדוורדס ניתן להגיע אל קהל היעד בו אתם מעוניינים, בדיוק בזמן ובמקום הנכון, כשהוא מחפש אתכם.
  • שימוש ברשתות החיפוש והמדיה של גוגל (Google Search & Display Networks) – כיום ניתן להגדיל את החשיפה על ידי פרסום מודעות ב-Gmail ו-YouTube, מוצרי גוגל להם מיליוני משתמשים פעילים מידי יום ברחבי העולם.
  • מינוף רשת השותפים של גוגל – עם פרסום באדוורדס ניתן גם להיעזר ברשת השותפים והבלוגים של גוגל לתצוגת מודעות תמונה והצגת מודעות ריספונסיביות לעיתים אף ביחס החזר גבוהה יותר מרשת החיפוש.

תוצאות מהירות בהשוואה לקידום אורגני

לאתרים ועסקים חדשים, יתכן שיעברו להם מספר חודשים עד שיראו תוצאות מקמפיין קידום אורגני. מה שנתפס בטעות כ"עונש", מיוחס לעיתים לאפקט "ארגז החול של גוגל" – אנשים הניחו כי גוגל מסננת במכוון אתרים חדשים מן התוצאות מסיבות שונות. סביר יותר להניח כי הבעיה נובעת מתחרות בתחומים שונים, לעיתים תחרות עזה במיוחד, המובילה לכך שלוקח זמן לצבור את "אמונו" של מנוע החיפוש, אמונם של מבקרים ותנועה קבועה לאתר או לדף שלכם שמוכיחים שאתם אתר בעל ערך.

אדוורדס יכול להוות פתרון קידום מהיר בשלבים הראשונים של כל עסק או פעילות שיווק מקוונת, אין צורך להמתין זמן רב לתוצאות, הן יחסית מידיות. שיטת פעולה מומלצת היא לעבוד במקביל על הקידום הממומן ועל הקידום האורגני, בעוד השניים משלימים אחד את השני לפי הצורך או החסר בכל נושא, קטגוריה או מילת מפתח שהתגלתה כחלשה יותר מאחרים. שימוש באדוורדס יכול לספק למפרסם חשיפה וקליקים על המודעות מיד עם סיום הגדרת הקמפיין בפעם הראשונה, מומלץ מאוד להיעזר באיש מקצוע לצורך הקמה ותחזוקת הקמפיין להפקת המקסימום האפשרי, בתקציב שלכם, בזמן הקצר ביותר וביעילות המרבית.

כיוון שפעילות הפרסום באדוורדס יכולה לספק תובנות רבות בפרק זמן קצר במיוחד, יש רבים הנעזרים בפלטפורמה על מנת לאסוף מידע ולקבל החלטות, באופן אירוני יש היאמרו, לגבי תהליך הקידום האורגני שלהם. לדוגמא, ניתן להסיק באילו מילות מפתח כדאי להשקיע אם הן צלחו בעת יישומן באדוורדס. הסקת מסקנות מהירה בנושא זה משמעותה חסכון בזמן ומשאבים הדרושים לאיסוף המידע בדרך אחרת, ולבטח מידע זה יכול להיות רב ערך עבור כל משווק או בעל עסק.

קל לניהול

יצירת קמפיינים באדוורדס נגישה, קלה וידידותית יותר למפרסמים חדשים מאשר ניהול קמפיין פרסום אורגני. שימוש במערכות המידע של גוגל מאפשר ריכוז מאמץ במקומות הנכונים, בין אם מדובר במילות המפתח למיקוד, ניסוח מודעות הפרסום, שליטה על התקציב, פילוח והיכרות עם קהל היעד לפי מאפיינים שונים כמו גיל ומגדר ומיקום פיזי – מערכת ניהול ואיסוף המידע של גוגל אדס מאפשרת בקרה קלה ונוחה למקסום הפרסום המקוון. את הפניות (לידים) המגיעות מפרסום באדוורדס קל יותר לנטר מאשר את אלו המגיעות מקידום אורגני.

בלעדיות שטחי הפרסום של גוגל בדפי תוצאות החיפוש

פלטפורמת האדוורדס היא ה'בייבי' של גוגל, מושא גאוותה בו מושקעים עשרות מיליוני דולרים לטובת פיתוח מידי שנה. מערכת ניהול מודעות זו מספקת את מקור הרווח הגדול ביותר שלה (כ-97% מהכנסותיה).

לנוכח עובדה זו, גוגל מאפשרת לפלטפורמה שלה לתפוס שטח ניכר ובלעדי בכל דף תוצאות חיפוש (SERP's – Search Engine Results Pages), המופעל על ידה, ובעצם מתעדפת את מקור ההכנסה המרכזי שלה אל מול שיטות קידום אורגניות שמהן אין לה כל רווח ואף היא מצהירה כי היא נלחמת באמצעות כלים טכנולוגיים ואלגוריתמים שהיא מפתחת כנגד קידום מניפולטיבי העשוי להפר ולהטות את תוצאות אלו בניגוד למדיניותה. זוהי לא פחות מקריאת תיגר על המקדמים בתחום האורגני.

מודעות אדוורדס יכולות להציב את המפרסם במיקום גבוהה בדפי תוצאות החיפוש, אותו מיקום אליו עיניו של הלקוח הפוטנציאלי מגיעות לראשונה בכל חיפוש שהוא מבצע במנוע החיפוש של גוגל. זהו יתרון משמעותי במיוחד, בהשוואה לכל שיטת פרסום אחרת.

פרסום בגוגל - דוגמא (מקור: Google.co.il)

דוגמא לקמפיין אדוורדס בתחום עריכת הדין, תעבורה. מקור: Google.co.il

האם הגולשים בכלל מקליקים על מודעות פרסום של גוגל?

לצורך מענה על שאלה זו נוכל להכיר את הנתונים אותם מפרסמת גוגל, בעזרת שיקוף סטטיסטיקה זו אפשר לדעת מה כן עובד ועל מה גולשים רבים לא "מדלגים":

  • בכל חיפוש במנוע החיפוש של גוגל התוצאות האורגניות בדפי תוצאות החיפוש מהוות רק כ-15% משטח העמוד, לעומת 85% המוקצה לפרסום הממומן, לפני גלילה של המשתמש וגילוי מידע נוסף – יתרון בולט לאדוורדס.
  • 89% מהתנועה המתקבלת דרך מודעות של אדוורדס, לא הייתה יכולה להיווצר באופן אורגני ונמצאת מחוץ לטווח ההגעה של הקידום האורגני ברשת האינטרנט.
  • גוגל שיפרה את המראה העיצובי של המודעות שלה ואת אופן הופעתן ליד התוצאות האורגניות, כך שהן מסומנות כמודעה על פי חוק אך מובלטות פחות מבעבר ואינן מופיעות עוד בצידי תוצאות החיפוש כך שרוב הגולשים, על-פי סקרים שנעשו, אינם מבחינים בין מודעה ממומנת לתוצאה אורגנית, במיוחד כשהם מחפשים דבר מה במהירות.
  • בנישות ותחומי מסחר תחרותיים במיוחד מודעותיה של גוגל משיגות שיעור קליקים גבוהה יותר מאשר תוצאות חיפוש האורגניות. שיעור הקליקים הוא היחס בין כמות הפעמים שהופיעה מודעה או תוצאת חיפוש ללחיצה בפועל של הגולש שהובילה לכניסה לאתר אינטרנט או דף תוכן שיווקי.

תכונות ייחודיות לגוגל אדוורדס

תשלום בשיטת PPC  – בשיטת התשלום "שלם-פר-קליק" המפרסם משלם אך ורק אם מתקיימת אינטראקציה של הגולש עם המודעה. מודעות מופיעות אך ורק ביחס למילות מפתח המוגדרות בכל קמפיין, מודעה או קבוצת מודעות וחיפושים של אנשים במנוע החיפוש הם שמפעילים אותן. ניתן גם לפרסם מודעת תמונה או וידאו ברשת המדיה של גוגל, המופעלת לפי נושא האתר בו מבקר הגולש או חיפושים קודמים שלו.

שיווק מחדש (Remarketing)– ניתן לעקוב אחר מבקרים ולקוחות פוטנציאליים עם עוגיית מעקב ועם נתונים אלו לדעת יותר לגבי קהל המטרה ולאפיין את התוכן השיווקי בהתאם.

איסוף ויצירת מאגר כתובות דואר אלקטרוני – ניתן להוסיף אפשרות המעודדת מסירת כתובת דואר אלקטרוני ישירות מדפי תוצאות החיפוש על מנת להקל על התקשורת וכן גם לבנות רשימת תפוצה להפצת ניוזלטרים, עלוני מבצע ועוד על בסיס כל עניין רלוונטי בו עסקה המודעה, וכך להבטיח קשר בין המידע המשווק למי שמקבל אותו.

חיוג בלחיצה (Click To Call) – תוסף החיוג בלחיצה למודעות מאפשר ללקוחות פוטנציאליים לחייג לבית העסק בלחיצת כפתור ישירות מדפי תוצאות החיפוש, מבלי להיכנס כלל לדף נחיתה או אתר אינטרנט לצורך איתור המספר.

מודעות בתחתית העמוד – מודעות פרסום המופיעות בתחתית העמוד, אחרי התוצאות האורגניות, יכולות לספק הזדמנות שניה למוכר להציע את המוצר שלו פעם נוספת ממש ברגע בו הגולש מתכוון לעבור לעמוד אחר לצורך המשך החיפוש שלו או לחילופין לבצע חיפוש מחדש עם שאילתה מעט שונה.

הוספה והבלטה של קישורים לדפי מידע או מכירות (SiteLinks) – כל מודעה מאפשרת הוספת קישורים שונים, מתוך יעד הפרסום, להעצמת הנראות, ההבלטה וההנגשה של דפים פנימיים ושירותי העסק ישירות בדפי תוצאות החיפוש.

תוסף מיקום / מפה – מציג כתובת וטלפון לחיפושים מקומיים המעודד הגעה פיזית ויצירת קשר טלפונית על סמך המודעה.

האם קיימים מתחרים לגוגל בתחום הפרסום המקוון?

ישנן כמה חברות המנסות להיכנס לתחום השיווק באינטרנט ולהתחרות בגוגל, אך בכל הנוגע לשטחי הפרסום בדפי תוצאות החיפוש שלה, כבעלת מנוע החיפוש היא גם בעלת השליטה, ולכן אנו מכירים רק אפשרות אחת – Google Ads. מנועי חיפוש אחרים אינם מבוטלים בכוחם, אך פחות נפוצים או מסוגלים לעת עתה להתחרות ביכולותיה ותפוצתה של גוגל.

מהי אם כן אסטרטגיית הפרסום המקוון הטובה ביותר?

הניסיון מלמד כי שילוב שני אפיקי השיווק במקביל, הן אורגני והן ממומן בשיטת ה-PPC, הם הפתרון הנכון ביותר לכל תוכן, מוצר או עסק אינטרנטי. אופן השימוש באמצעי השיווק עשוי להשתנות בהתאם למטרה, התחום ורמת התחרות בפלח השוק הרלוונטי. גוגל אדס היא מערכת הפרסום בעלת התפוצה הרחבה ביותר בעולם ורתימת תכונותיה ויתרונותיה הייחודיים ללא ספק יכולים לסייע ולתרום לכל מהלך שיווקי אסטרטגי באינטרנט.

אם המתחרים שלכם מפרסמים ומשקיעים בערוץ פרסום זה, שווה לשים לב, יתכן שהם מצאו סיבה טובה לעשות זאת, ובכל מקרה, כל עוד הם מפרסמים בשיטה זו הם צוברים יתרון וודאי מעצם העובדה שהם מופיעים לפניכם בכל חיפוש של לקוח פוטנציאלי.

 

חזרה לדף הבית

מאמרים אחרונים
צרו קשר

השאירו הודעתכם ואנו נשוב אליכם בהקדם.

שיטות לקידום אתרים | אופטימיזציה | Forcognito