אנליטיקס – מושגי יסוד בסיסיים

 ב מדריכים

גוגל אנליטיקס (Google Analytics), הוא כלי מדידה רב עוצמה המספק מידע למיליוני עסקים מקוונים ברחבי העולם ומסייע לבעלי אתרי אינטרנט ומשווקים לקבל הערכת מצב המאפשרת גם קבלת החלטות הרות גורל בנוגע ליעילותם של קמפיינים שיווקיים אותם הם מנהלים, בזמן אמת. אך על אף שניתן לקבל את המידע בקלות, אין זה אומר שקל לקרוא את הדוחות ולהסיק את המסקנות הנכונות ללא היכרות עם מושגים בסיסיים המופיעים בהם.

ליקטנו עבורכם כמה ממונחי היסוד של גוגל אנליטיקס ופירטנו לצד כל אחד מהם מהי משמעותו לצורך התמצאות מהירה וניווט בדוחות התנועה שלכם. התרכזנו באלו שאנו חושבים שכדאי ליחס להם חשיבות, ישנם עוד מושגים מלבד אלו.Google Analytics: Basic Terms for Beginners

Google Analytics – מושגי יסוד

 

הצגות דף (Pageviews) – מספר הפעמים בהן משתמשים צפו בדף המכיל תג מעקב של גוגל אנליטיקס.

ביקורים (Visits) – ביקורים הם פרקי זמן או סשנים (Sessions) בהם משתמשים באתר שוהים ומקיימים אינטראקציה עימו. ביקור מסתיים לאחר 30 דקות, או פרק זמן אחר שהוגדר על-ידי המערכת. במידה והגולש חזר אל אחד מדפי האתר בטווח אותן 30 דקות המדידה תחשב כביקור או סשן אחד בלבד.

משתמשים ומשתמשים חדשים – 'משתמשים חדשים' הם מבקרים שלא ביקרו באתר בעבר, לעומת 'משתמשים', מדד הכולל את מי שכבר ביקרו באחד מעמודי האתר ונשתלה עוגיית מעקב בדפדפן שלהם. גוגל אנליטיקס משתמשת בטכנולוגיית מעקב באמצעות קובץ 'עוגייה' (Cookie) בכדי לזהות משתמשים. אם המערכות של גוגל לא מזהות עוגייה בדפדפן, אחת תישתל למעקב עתידי, למעט אצל אלו שאינם מאפשרים שמירת עוגיות בדפדפן שלהם.

פעילויות באתר – פעילויות באתר הן אינטראקציות של משתמשים במהלך כל ביקור, כולל צפייה בדפים, לחיצות על כפתורים ורכישות.

משך ממוצע של פעילות באתר – מדד זה מייצג את משך הזמן הממוצע בו שהו מבקרים באתר, בצפייה בדף מסוים. טכנית מדד זה מתחיל מהרגע בו המבקר נכנס לאתר ועד שהוא עובר לעמוד אחר באתר או מבצע פעולה.

שיעור היציאה – שיעור היציאה או אחוזי נטישה (Bounce Rate) הוא מדד המייצג ביקור עם צפייה בדף אחד בלבד. שיעור היציאה מוצג באחוזים המייצגים את מספר הביקורים בהם מבקרים נכנסו לאתר, ויצאו ממנו, ללא כל פעולה נוספת או אינטראקציה עם העמוד.

אירועים (Events) – אירועים מייצגים פעולות שונות המשתנות מאתר לאתר וייחודיות לכל חשבון גוגל אנליטיקס. אירועים יכולים לכלול פעולות כמו לחיצה על קישורים, תמונות או עצירה והפעלה של נגני וידאו לדוגמא. אירועים גם משמשים לניטור ובקרה של פעילויות מסוימות בתוך דפי האתר, אך ניטור מסוג זה מצריך הגדרה שלהן בחשבון.

המרה (Conversion) – ביצוע פעולה או קיום אינטראקציה בעלת ערך עבור בעלי האתר. לדוגמא, הרשמה לכתב-עת תקופתי, השארת פרטים ליצירת קשר, רכישת מוצרים ועוד.

יעדים (Goals) – ניתן להגדיר יעד או מטרה לצורך השגת מגוון יעדי שיווק ופרסום. כל יעד יכול לכלול גם המרות (Conversion – השלמת פעולה בעלת ערך) מסוגים שונים, על ידי משתמשים באתר כמו רכישה במהלך קמפיינים של מכירות, הרשמה למבצעים חדשים, הורדת קבצים באופן דיגיטלי, מעקב אחר מעבר מסלולי מוגדר בין דפי האתר, ועוד.

תנועה ישירה והפניות (Direct VS Referral) – מקורות התנועה של גוגל מציגות כיצד משתמשים הגיעו לאתר. ניתן לחלק תנועה זו לתנועה ישירה ולתנועה המגיעה מהפניות קישורים. תנועה ישירה מגיעה כאשר משתמש מקליד את כתובת האתר או לוחץ על קישור במועדפים שלו. לעומת זאת, תנועה מהפניה מגיעה כאשר משתמש לוחץ על קישור כלשהו המופיע במיקום חיצוני, זה יכול להיות אתר אחר, רשת חברתית או מנוע חיפוש.

תנועת חיפוש אורגנית ותנועה בתשלום (Paid VS Organic) – פילוח לפי מבקרים שהגיעו באופן טבעי מתוצאות החיפוש, לעומת תנועה המגיעה ממודעות ממומנות כחלק מקמפיין פרסום.

חשוב לדעת

נתוני Google Analytics משמשים בעיקר לקבלת תמונת מצב והם אינם תמיד מדוייקים או משקפים ערכים מוחלטים. גוגל אנליטיקס מתבססת על טכנולגיית JavaScript ועוגיות (Cookies) כדי לנטר תנועת מבקרים. ישנם כמה מצבים בהם טכנולוגיות אלו, מתקדמות ככל שיהיו, אינן פועלות. לדוגמא:

  • חסימת קוד ג'אווה סקריפט (JavaScript). קונים רבים מבצעים חיפושים וקניות כאשר הדפדפן שלהם במצב גלישה פרטית, או מתקינים תוספים לדפדפן החוסמים מודעות ומעקב. שימוש באחת מאפשרויות אלו חוסמת גם את יכולת הניטור והמעקב של קוד Google Analytics המוטמע באתר.
  • ניקוי עוגיות (Cookies). פעולה יזומה על-ידי הגולש המנקה את קבצי ה-'עוגיות' השמורים בדפדפן. בכל פעם שדף אינטרנט הכולל קוד מעקב של גוגל נטען, נשתל קובץ עוגייה בדפדפן של הגולש – ניקוי קבצים אלו מבטל את המעקב ובמידה והוא מבקר באתר הוא יספר כ-'מבקר חדש', אף-על-פי שיכול להיות שכבר ביקר בו בתקופה האחרונה.
  • ביקור על ידי מחשב (בוט) שתוכנת לכך ואינו מייצג ביקור משתמש אנושי. על פי גוגל היא נלחמת בתופעה זו ועושה כל מאמץ למנוע אותה על-ידי הפעלת פילטרים מסוגים שונים.

 

מאמרים אחרונים
צרו קשר

השאירו הודעתכם ואנו נשוב אליכם בהקדם.

מדריך | יצירת עמוד או פוסט חדש בוורדפרס [2019] | פורקוגניטו